Category

Reizen

Category

Vergaderen in de bossen
U zoekt een rustgevende en inspirerende omgeving om uw vergadering te houden? Wilt u daarbij genieten van al die faciliteiten die uw verblijf veraangenamen? Boshotel Vlodrop, het Trefpunt in het groen. Bij ons vindt u dit allemaal!

Vergaderen in het unieke Nationaal Park
Elk van de 4 sterren staat voor compleet comfort, fantastische faciliteiten, culinaire zaligheden van ons restaurant en dit alles in een adembenemend, mooie omgeving.

Boshotel Vlodrop ligt midden in het unieke Nationaal Park de Meinweg, een inspirerende omgeving voor een zakelijke bijeenkomst.

Wij bieden 7 luxe zalen variërend in grootte van 16 tot 350 vierkante meter, voorzien van:

– airconditioning
– luchtverversingssysteem
– meubilair dat ook na uren zitten nog als comfortabel wordt ervaren
– alle moderne audio-visuele apparatuur

U kunt in deze zalen verzekerd zijn van volledige rust. Niet alleen omdat de accommodatie midden in de bossen ligt, maar ook omdat de zalen door een patio/plein van 240 m2 gescheiden worden van de hotel- en restaurantvleugel.

Uw vergadering, cursus, conferentie of productpromotie:
De “alles onder één dak”-formule maakt Boshotel Vlodrop bij uitstek geschikt voor meerdaagse bijeenkomsten. Maaltijden, zaalaccommodatie, overnachtingen èn ontspanning worden immers als een totaalpakket geleverd.

De kamers
Ons hotel beschikt over 80 hotelkamers, allen ingericht met oog voor detail. Minibar, badkamer met bad en/of douche, T.V., safe, schrijftafel en een broekenpers behoren tot de standaarduitrusting.

Wilt u nog meer luxe? Wat dacht u van onze 18 suites? Voorzien van een kingsize bed, overdekt balkon, minibar, badkamer met whirlpool en aparte douche, zithoek en een aparte toiletruimte.

Restaurant
Uiteraard wisselt onze restaurantkaart met de seizoenen mee. Asperges, wild en zelfs stampot zijn voor onze vaste gasten bekende items.

Wellness Center Vita Allegrea
Ook ons Wellness Center Vita Allegrea biedt u optimale ontspanningsmogelijkheden. Een binnenzwembad met saunalandschap, beautysalons, squashbanen, een professionele fitnessruimte en solaria. Alle ingrediënten zijn dus aanwezig om alles eens lekker los te laten en te verzinken in het zalige van niets doen.

Recente bevindingen van CWT wijzen uit dat een reiziger-georiënteerd reisbeleid, dat rekening houdt met de impact van stress door reizen, bedrijven helpt om het welzijn van hun reizigers te verbeteren. Tegelijkertijd kan de productiviteit
van zakenreizigers hierdoor worden verbeterd met 32%.

In vervolg op een onderzoek naar de belangrijkste stressfactoren onder zakenreizigers
heeft Carlson Wagonlit Travel vorig jaar de Travel Stress Index ontwikkeld. Deze tool -gebaseerd op twintigtal stressfactoren- meet de financiële impact van verloren productiviteit door reisgerelateerde stress. De zogenaamde verborgen kosten van zakenreizen.

Met behulp van de Travel Stress Index (TSI), kan CWT nu voor iedere organisatie de reisgerelateerde stress in kaart brengen, vergelijken met andere organisaties in de industrie en vervolgens assisteren bij de aanpak van deze verborgen kosten. Ongeveer een derde van de ontstane reisstress en het daarmee gepaarde gaande tijds- en productiviteitsverlies kan worden goedgemaakt door het nemen van specifieke maatregelen.
Een voorbeeld ter illustratie: het mogelijke productiviteitsverlies voor een bedrijf met een gemiddelde van 5.000 trips per jaar vertegenwoordigt een bedrag van 3,3 miljoen US dollars, hiervan kan ongeveer 1,1 miljoen US dollars worden “terugverdiend” door een verbeterde productiviteit van de reiziger.

“Door de opzet van een reisbeleid dat is gericht op mensen -hun reisprofielen, wensen en reactie op diverse stressfactoren- kunnen bedrijven hun reizigers helpen te focussen op de essentiële reden van hun reis: zakendoen!”, aldus Vincent Lebunetel van CWT Solutions Group. “Wij stimuleren bedrijven om zakelijk reizen te zien als een strategisch middel om te groeien en in de markt te kunnen concurreren, maar daarnaast oog te hebben voor het feit dat zakenreizen impact heeft op het belangrijkste kapitaal van een onderneming; haar medewerkers.”

Klik hier voor het volledige Engelstalig rapport.

Meer informatie over CWT Solutions Group: www.cwt-solutions-group.com

Over Carlson Wagonlit Travel
Carlson Wagonlit Travel (CWT) is een internationaal leidende organisatie op het gebied van
zakelijk reismanagement en meetings & events. CWT bedient bedrijven en overheidsinstanties
van uiteenlopende omvang in meer dan 150 landen en gebieden. Door het optimaal benutten
van de vakkundigheid van haar medewerkers en technologische innovaties helpt CWT haar
klanten om het hoogst mogelijke rendement uit hun reisprogramma te halen op het gebied van besparingen, dienstverlening, veiligheid en duurzaamheid. De organisatie levert op toegewijde
wijze hoogwaardige diensten en ondersteuning aan reizigers.
De diensten en oplossingen van CWT bestaan uit Traveller & Transaction Services, Program Optimization, Safety & Security, Meetings & Events en Energy Services. In 2011 bedroeg de pro
forma omzet van CWT van 100% dochterondernemingen en joint ventures USD 28 miljard. Als onderdeel van duurzaam ondernemen heeft CWT de United Nations Global Compact ondertekend. Voor meer informatie over CWT:www.carlsonwagonlit.com. Volg ons op Twitter: @CarlsonWagonlit.

Sociale media ontwikkelen zich snel en hebben grote impact op onderwijsinstellingen. Op 16 en 17 mei zijn de hoger onderwijsdagen van het Nationaal Congres Onderwijs & Sociale Media.

Het congres vindt plaats van 14-17 mei en belicht alle facetten van sociale media in het onderwijs. Op vrijdag 17 mei is de congresdag voor het hoger onderwijs. Op donderdag 16 mei is een bijzondere preconference speciaal voor leidinggevenden in het hoger onderwijs. SURF (de organisatie voor innovatieve ICT-voorzieningen in het hoger onderwijs) is partner van dit congres en daarom krijgt u als universiteitsmedewerker een speciale korting.

17 mei: Congresdag voor hoger onderwijs
Deze congresdag vindt plaats in het nieuwe filmmuseum EYE in Amsterdam. Het programma bestaat onder meer uit inspirerende keynotes van Google-topman Ian Carrington en Anka Mulder van de TU Delft. Daarnaast zijn er ongeveer twintig parallelle sessies, verdeeld over vier tracks: Onderwijs & Onderzoek, Marketing & Communicatie, Management Track en Inspiration for Experts. Bovendien is er voldoende tijd om te netwerken en in kleine groepjes van gedachte te wisselen.

16 mei: Preconference
Tijdens deze middag worden managers, directieleden, beleidsmedewerkers en bestuurders uitgebreid op de hoogte gebracht van alle facetten van sociale media in het hoger onderwijs. Erik Duval (KU Leuven) en social media expert Tracy Playle begeleiden deze middag. De preconference vindt plaats in De Waag in Amsterdam. Na afloop vaart u over de grachten en het IJ naar het nieuwe filmmuseum EYE voor een exclusief private diner.

Meer informatie: website SURF

Vergaderen in Amsterdam? Op een boot of met uitzicht over de stad, voor meer informatie en advies gaat u naar Vergaderen.nl

Wunderland Kalkar (op 30 minuten van Arnhem net over de Duitse grens) is een zeer bijzonder hotel, congres en uitgaanscentrum dat een uniek verblijf garandeert.

Bijeenkomsten net over de grens

Wunderland Kalkar (op 30 minuten van Arnhem net over de Duitse grens) is een zeer bijzonder hotel, congres en uitgaanscentrum dat een uniek verblijf garandeert. De sfeer, de locatie en de vele (onlangs gerenoveerde) faciliteiten zorgen ervoor dat u zich naast uw zakelijke inspanningen ook heerlijk met uw team kunt ontspannen of teambuilden.

Omgeving

Kalkar heeft een indrukwekkende, historische stadskern. Hier vindt u een unieke sfeer op het marktplein met zijn 15e eeuws stadhuis en de oude schilderachtige trapgevelhuizen. Tevens kunt u de pittoreske molen, de grootste uit de streek, bewonderen en de St. Nicolai Kerk, die beroemd is om het uit eikenhout gesneden decoratieve scherm boven en achter het altaar.

Vergaderzalen

Ons vergadercentrum is een uitstekende omgeving voor succesvolle bijeenkomsten en een ideale locatie voor informatie- en kennisoverdracht. Wij bieden u ruim 20 verschillende vergaderzalen met moderen faciliteiten.

Faciliteiten

– Vergaderzalen geschikt voor groepen van 4 tot 400 personen (meer op aanvraag)
– Een uitgebreid pakket van moderne communicatie- en vergaderfaciliteiten
– Verschillende restaurants en barren
– Persoonlijke begeleiding
– Een op maat gemaakt programma
– Team-buildingsmogelijkheden
– Een rustige omgeving
– Gratis parkeren

Vergaderen met overnachting in Drenthe. Uw vergadering wordt gecomplimenteerd door de kracht van de natuurlijke omgeving en sportieve afwisseling.

Vergaderen in Drenthe
Het Sportlandgoed biedt diverse sfeervolle vergaderruimtes, geschikt voor diverse opstellingen. De Rundezaal biedt zeer veel ruimte voor allerlei meetings. Na uw vergadering geniet u van een heerlijke nachtrust in uw eigen Canadese blokhut.

Vergaderlocatie in Drenthe – Sportlandgoed
Sportief zaken doenmet het hoogst mogelijke rendement, dat doet u op Sportlandgoed, de uitgelezen locatie waar de combinatie van deze factoren als vanzelfsprekend is. Uw vergadering wordt gecomplimenteerd door de kracht van de natuurlijke omgeving en sportieve afwisseling.

Overnachten
Kamperen in Drenthe op Camping Zwartemeer of in één van de blokhutten is dé nieuwe campingervaring in Drenthe. Alle faciliteiten vindt u op loopafstand van elkaar. Camping Zwartemeer is voorzien van sanitair met vloerverwarming.

Vanaf uw kampeerplaats heeft u een fantastisch zicht over de zwemplas. Al onze overnachtingsgasten kunnen gratis gebruik maken van de zwemplas en het strand.

Catering
Op de terrassen of in het sfeervol ingerichte Restaurant “Lunch & Diner” kunt u genieten van heerlijke en betaalbare gerechten. In het restaurant kun u à la carte dineren, een keuze maken van het speciale weekmenu, maar uiteraard kunnen uw culinaire wensen ook in vervulling gaan.

In beide restaurants kunt u ook genieten van onder andere rijkelijke buffetten en heerlijke barbecues. Ook het ontbijtbuffet voor onze verblijfsgasten wordt geserveerd in een van deze zalen.

Voor meer informatie en reserveren gaat u naar Vergaderen.nl

Vergaderen, e-steppen over de Veluwe en ’s avonds samen koken! Wat kan er nog meer inspiratie geven voor een uitstekende bijeenkomst met uw collega’s, personeel, directie of teamgenoten.

Persoonlijke gastvrijheid in een comfortabele omgeving
Te midden van bossen aan de rand van de Veluwe, centraal tussen Amersfoort en Apeldoorn en goed bereikbaar vanaf de A1 heeft WestCord Hotel de Veluwe voor u een 24 uurs vergaderarrangement met een Kookworkworkshop en een leuke E-steptocht samengesteld.

Vergaderen in Gelderland – Voor optimaal vergadercomfort
We beschikken over 15 vergaderzalen in elke gewenste opstelling in te delen. Alle zalen zijn ingericht met comfortabele fauteuils en beschikken over daglicht. We verzorgen dagelijks een eating meeting break: een koffiebuffet met zoete en hartige heerlijkheden. De zalen, faciliteiten en hotelkamers bevinden zich allemaal onder 1 dak.
Voor ontspanning naast uw vergadering, verzorgen wij ook workshops koken met de chef, schilderen of outdoor activiteiten.

Faciliteiten
WestCord Hotel de Veluwe is centraal gelegen te tussen Amersfoort en Apeldoorn en beschikt over 97 hotelkamers, 15 vergaderzalen, 50 bungalows, restaurant, grand café, fitness.
Wellness met diverse sauna’s en solarium en een verwarmd buitenzwembad (van 1 april t/m 30 september dagelijks geopend van 08.00 tot 20.00). Vanuit het hotel kunt u zo het bos in lopen.

De lunch wordt in buffetvorm gepresenteerd in ons restaurant. Als diner voor onze vergadergasten verzorgen wij een 3-gangen keuzediner. Uiteraard houden wij graag rekening met uw dieet of vegetarische wensen. In de zomer is het ook mogelijk om te barbecuen met uw groep.

Voor meer informatie en reserveren gaat u naar Vergaderen.nl

Voor een rustgevende en inspirerende omgeving bent u bij Hampshire  Boshotel  Vlodrop aan het juiste adres. Laat uw vergadering zonder zorgen zijn.

Inspanning en ontspanning
De “alles onder één dak”-formule maakt Boshotel Vlodrop bij uitstek geschikt voor meerdaagse bijeenkomsten. Maaltijden, zaalaccommodatie, overnachtingen èn ontspanning worden immers als een totaalpakket geleverd.

Golfbaan Herkenbosch behoort tot een van de fraaiste golbanen van Nederland.
De golfbaan ligt op een terrein van 60 hectare met een hoogteverschil van vele meters. De bekende Nederlandse golfbaanarchitect Dudok van Heel heeft zich goed uit kunnen leven bij het ontwerpen van de baan. Golf en natuur zijn op de golfbaan Herkenbosch goed in elkaar overgegaan, zoals golf in zijn oorspronkelijke vorm bedoeld moet zijn.Het hoofdgebouw heeft een mooie ontvangsthal met de centrale receptie, een golfshop, kleedruimten voor leden en gasten, een gezellig clubhuis en een sfeervol restaurant.

Zalen
Wij bieden 6 luxe zalen variërend in grootte van 16 tot 350 vierkante meter, voorzien van:
– airconditioning
– luchtverversingssysteem
– meubilair dat ook na uren zitten nog als comfortabel wordt ervaren
– alle moderne audio-visuele apparatuur
– gratis en draadloos internet
– mobiel bereik met verschillende providers; KPN, Vodafone en T-mobile

U kunt in deze zalen verzekerd zijn van volledige rust. Niet alleen omdat de accommodatie midden in de bossen ligt, maar ook omdat de zalen door een patio/plein van 240 m2 gescheiden worden van de hotel- en restaurantvleugel.

Voor meer informatie en reserveringen gaat u naar www.vergaderen.nl.

Als u een cursus of conferentie ‘buiten de deur’wilt organiseren, wilt u geen overbodige zorgen aan uw hoofd. Wat u wèl wilt, is ongestoord uw bijeenkomst houden. Met de zekerheid dat aan alles is gedacht. Zakelijk, maar betrokken. Dat vindt u bij Badhotel Renesse. Persoonlijkheid, intimiteit, kleinschaligheid, aandacht voor persoonlijke details, professioneel, maar met een ongedwongen sfeer. Zakelijk, maar betrokken.

De kamers
Het Badhotel beschikt over veertig comfortabele hotelkamers. Uw kamer is voorzien van ligbad, douche, föhn, toilet, kleurentelevisie, safe, telefoon, schrijftafel, kofferrek en wekservice. Enkele kamers zijn voorzien van een klein balkon of een dakterras.

De vergaderzalen
Badhotel Renesse heeft binnen haar muren verschillende goed geoutileerde vergaderruimtes. Zakelijk en practisch ingericht met alle facileiten binnen handbereik. Wie kiest voor een klassiek ingerichte, representatieve vergadergaderruimte bezoekt Villa Westerduin. Weliswaar los van de faciliteiten van het Badhotel maar daarentegen sfeervol en rustiek. Het gehele hotel is voorzien van draadloos internet.

Ontspanning
Of het nu gaat om een vergadering of training… naast al onze faciliteiten denken wij graag mee met de verdere invulling van uw programma. Ons ervaren team rijkt graag leuke suggesties aan om uw programma te vervolmaken. Onderstaande suggesties zijn uitemate geschikt voor teambuilding!

  • Zeilen met een originele Zeeuwse tjalk
  • Sport-strand-spel spektakel
  • Zeskamp op het strand
  • GPS tocht
  • Vliegeren op het strand

Waarom?
Ondernemerschap wordt steeds belangrijker in de culturele sector; zeker nu subsidies minder worden. Er wordt gezocht naar nieuwe manieren van financieren, nieuwe samenwerkingsverbanden en innovatieve ideeën om het publiek te betrekken. Dit congres biedt handvaten middels masterclasses en expertmeetings maar dient ook ter inspiratie, kennisdeling en ontmoeting!

Programma
Ronald van den Hoff , o.a oprichter van Seats2meet geeft een inspiratiespeech en Joost Karhof, Bekend van Kunstof TV, is moderator gedurende de dag. Naast inspirerende presentaties worden er ook masterclasses en expertmeeting aangeboden over o.a. online strategie, nieuwe manieren van financiering, artistieke identiteit, cultureel erfgoed en nog veel meer!

Voor wie?
Het congres is bedoeld voor iedereen die actief is in de culturele sector van Overijssel. Het brede programma maakt het congres interessant voor directie en medewerkers van culturele instellingen, cultureel ondernemers, beleidsmedewerkers, docenten en studenten en beginnend artiesten/kunstenaars.

Deelname
Deelname aan dit congres kost € 25,00. Dit is inclusief koffie en thee, een uitgebreide lunch en een borrel na afloop. De tweede persoon van jouw organisatie betaalt slechts €15,- en de derde €10,-.

Het programma duurt van 09.30 tot 17.30. Let op: er is een beperkt aantal plaatsen!

Voor meer informatie en aanmelden bezoek onze website: www.cultureelondernemen2013.nl

Het nieuwe Park Inn by Radisson Amsterdam Airport Schiphol, dat onlangs geopend werd, wordt donderdag 11 april officieel geopend. Dit nieuwe hotel zegt helemaal klaar te zijn voor de reiziger van nu.

Park Inn by Radisson Amsterdam Airport Schiphol in Schiphol-Rijk is onderdeel van Park Inn by Radisson, een hotelgroep van meer dan 145 hotels in Europa, het Midden- Oosten en Afrika. Park Inn by Radisson Amsterdam Airport Schiphol beschikt over 150 moderne kamers, vier vergaderzalen, 150 parkeerplaatsen en is gelegen in de groene omgeving van Schiphol-Rijk Business Park. Dagelijks rijdt er een shuttle service tussen het hotel en luchthaven en treinstation Schiphol.

Food kiosk
Het hotel speelt in op de behoeften van de (jonge) zakelijke reiziger en beschikt over een Live-Inn room, een 24 uur per dag geopende Food Kiosk, een “Here For You desk”, een self check-in and -out en gratis WIFI door het hele hotel.

Jonge zakenreiziger
Marcel Romein, General Manager van het Park Inn Amsterdam Airport Schiphol geeft aan dat hij zeer tevreden is over de start van deze eerste hotelketen in Nederland: “Wij zijn trots dat het eerste Park Inn by Radisson in Nederland zo succesvol van start is gegaan. Dit geeft aan dat de jonge zakenreiziger inderdaad behoefte heeft aan een concept dat inspeelt op de specifieke wensen van deze doelgroep. Zo kun je in het hotel overal zitten met je laptop en een drankje of hapje en ben je niet toegewezen op bijvoorbeeld de hotellobby of bar. Het “Live-Inn room” concept biedt deze gelegenheid zodat de gast zich overal thuis voelt”.