Category

Branche

Category

Dat webwinkels kunnen uitgroeien tot miljoenenbedrijven, dan is al door meerdere webwinkels bewezen. Denk bijvoorbeeld eens aan Bol.com, die in 2016 meer dan 1 miljard euro omzet wist binnen te vissen. Het kán dus wel, maar het gaat helaas niet vanzelf. Een grote kans die veel ondernemers met een webshop nog laten liggen is wel affiliate marketing, waarmee veel extra bezoekers naar de webwinkel kunnen worden getrokken. Daarnaast worden de sociale netwerken ook nog te veel vergeten en zijn webwinkels vaak te afstandelijk.

De kracht van affiliate marketing
Affiliate marketing kan je veel opleveren als je voldoende aandacht besteed aan het maken van bewuste keuzes. Er zijn tegenwoordig eindeloos veel mogelijkheden als het gaat om affiliate marketing, maar toch laten veel webwinkeleigenaren deze opties nog links liggen. Heb jij bijvoorbeeld al eens nagedacht om je aan te sluiten bij het meest uitgebreide en meest succesvolle affiliate marketingnetwerk dat ons land rijk is? Het is absoluut aan te raden. In de praktijk levert het je altijd meer op dan dat het je kost en dat is uiteindelijk het doel.

Social media aanspreken
Social media sites gaan jaarlijks een steeds belangrijkere rol spelen voor bedrijven. Webwinkels die zich dagelijks vertonen op de sociale netwerken halen hier veel voordeel uit. Je kunt hierbij denken aan actieve bedrijfsaccounts op bijvoorbeeld Twitter, Facebook en Instagram, maar natuurlijk ook aan sterke campagnes op de sociale netwerken. Uit onderzoek is gebleken dat de doelgroep van werkelijk iedere branche in Nederland aangesproken kan worden via social media. Maak hier dus slim gebruik van en zorg dat je erbij bent.

Zorg voor betrokkenheid
Te weinig webwinkels besteden aandacht aan het betrekken van de prospects en klanten bij de webwinkel. Er zijn tegenwoordig zo veel webwinkels online dat consumenten waarde gaan hechten aan de service, de uitstraling en de waardering die zij krijgen van de webwinkel. Het is zo dat webwinkels die zichzelf meer laten zien succesvoller zijn. Zo kan er bijvoorbeeld eens per maand een medewerker van de webwinkel worden voorgesteld in een blog op de website of kan de webwinkel eens een kijkje achter de schermen geven middels een bedrijfsfilmpje. Een persoonlijkere benadering zorgt voor meer online succes.

Bill Clinton en Anthony Robbins: stuk voor stuk zijn dit legendarische sprekers met ieder een unieke stijl. Voor de gemiddelde man of vrouw is de impact die deze beroemdheden bij hun publiek bereiken meestal niet helemaal haalbaar. Toch is het met de volgende tips voor iedereen mogelijk om als spreker een boodschap goed over te brengen tijdens een presentatie.

Een spreker die zelfvertrouwen uitstraalt wordt in de regel eerder geloofd dan een onzekere variant. Zorg daarom dat je je goed voorbereid. Wanneer de informatie die je over wilt brengen echt in je hoofd zit, heb je meer ruimte om originele invalshoeken te bedenken. Daarbij kun je als je het onderwerp echt beheerst makkelijker inspelen op de vragen en opmerkingen van het publiek.

Begin ook op tijd met de voorbereiding, zodat je interessant illustratiemateriaal kunt verzamelen. Goed plannen is niet alleen voor de voorbereiding een must, maar ook voor het verloop van de presentatie. Zo kom je niet in tijdsnood tijdens het spreken of vermijd je ongemakkelijke stiltes.

Eenvoud en duidelijkheid zijn belangrijk voor een geslaagde presentatie. Zorg dat je toeschouwers je makkelijker kunnen volgen door aan het begin puntsgewijs het verloop van de presentatie te tonen. Zo zijn ze voorbereid op wat ze kunnen verwachten. Illustraties, statistieken en harde feiten, zoals cijfers maken dat de boodschap beter overkomt bij je publiek.

Bezit je humor dan heb je een streepje voor. Een beetje entertainment helpt om de aandacht van je publiek bij jouw presentatie te houden. Wanneer je niet over de snelle komische talenten van bijvoorbeeld Youp van ’t Hek beschikt, probeer dit dan op te vangen door in alle rust vooraf humor in je tekst of sheets te verwerken. Ook persoonlijke ervaringen werken goed om het verhaal interessant te houden voor je toehoorders.

Zoals al gezegd is zelfvertrouwen een belangrijk gegeven voor een succesvolle presentatie. Oefen daarom vooraf en draag je tekst voor aan bekenden. Kun je geen oefenpubliek vinden, spreek dan jezelf toe voor de spiegel. Sowieso is het goed om de tekst vaker uit te spreken. Je moet namelijk proberen om deze niet voor te lezen, maar uit je hoofd te vertellen aan je publiek. Het beste is als je je kunt redden met spiekbriefjes. En ‘last but not least’, zorg voor een professionele uitstraling met goed passende kleding in de juiste stijl. Zo heb je de meeste kans dat je je op je gemak voelt en je een geslaagde presentatie geeft.

In de wereld van congressen zult u de komende jaren trends zien. Voor u hebben we een lijstje samengesteld met 5 van deze trends.

  1. Integratie.
    De face-to-face beleving zal moeten integreren met de digitale beleving. We kunnen dit ook wel digitalisering noemen. Dit betekent dat als u een congres organiseert, u uw informatie ook digitaal zal moeten aanbieden. Vooral smartphones zijn populair, denkt u bijvoorbeeld aan een app waar de genodigden alle ins en outs van het congres kunnen volgen. Daarnaast zullen de sprekers van uw congres ook online te beluisteren moeten zijn.
  2. Specialisatie.
    Diepgang wordt steeds belangrijker. Een algemeen congres is niet meer interessant, u zal dieper in een onderwerp moeten duiken. Uw congres aanpassen aan de speciale behoeften van uw genodigden. Is uw congres op maat gemaakt, innovatief en uniek? Dan is uw congres geslaagd!
  3. Participatie
    Niet alleen specialisatie is belangrijk, ook participatie wordt steeds belangrijker. Deelnemers willen interactie. Dit is goed te combineren met de digitalisering. Laat de genodigden participeren in de planning, geef ze de mogelijkheid online hun mening/tips te geven. Daarnaast is het belangrijk om in het congres zelf interactiviteit op te nemen. Genodigden zijn niet meer geïnteresseerd in een monoloog, dit kunnen ze namelijk ook op internet wel bekijken.
  4. Outsourcing
    Steeds meer bedrijven gaan over op outsourcing. Dit betekent dat congressen steeds meer in handen liggen van externe bedrijven. Denk bijvoorbeeld aan verschillende organisatiebureaus. Dit bespaart voornamelijk veel tijd. En tijd is geld, toch?
  5. Design
    Logistiek is altijd belangrijk geweest, maar nu wordt de design van het congres ook steeds belangrijker. Het congres moet een emotionele impact hebben en een merk ondersteunen of zelfs versterken. Een goede logistiek is tegenwoordig niet meer genoeg.

Elke zelf respecterende ondernemer wil dat haar of zijn bedrijf goed bereikbaar is. Door een goede bereikbaarheid hebben klanten een goed gevoel bij je organisatie of onderneming. Steeds meer ondernemers volgen dan ook dit handige pad als het om open communicatie gaat. Met 088 nummers kom je als ondernemer betrouwbaar en netjes over. Sowieso is het belangrijk goed bereikbaar te zijn. Als de eerste stap richting een bedrijf al mis gaat dan is de kans op conversie zeer klein.

Meerdere lijnen zijn mogelijk voor een bedrijf
Wat zeer handig voor een klant en tevens overzichtelijk is zijn meerdere lijnen binnen een organisatie. Elke afdeling van je bedrijf apart bereikbaar is natuurlijk ook voor je personeel erg fijn. Zo komen de juiste vragen bij de juiste afdeling terecht. Hierdoor zal een specialist antwoord kunnen geven op een vraag. Hierdoor zijn niet alleen de lijnen korter, maar ook overzichtelijker voor klanten.

Een eigen nummer wekt vertrouwen

Een eigen nummer wekt vertrouwen en is zeer makkelijk om te onthouden. Met een gemakkelijk en overzichtelijk nummer gaan de klanten je nummer een stuk beter onthouden. Hierdoor zullen ze vaker terugkomen voor een van je diensten of producten. Ondernemingen die alleen een contactformulier op hun website hebben lopen toch echt een stapje achter op degene met een eigen 088 telefoonnummer. Voor klanten komt het goed over dat er een telefoonnummer op de website staat van een bedrijf. 088-nummers zijn ideaal voor bedrijven zonder geografische locatie.

Gemakkelijk proces van aanvragen

Het aanvragen van een 088 telefoonnummer gaat zeer eenvoudig. Tevens zijn de kosten laag van de aanvraag van een nieuw nummer. Deze investering kan dan ook altijd uit als je een bedrijf hebt. Je zult door een bereikbare organisatie een hoop meer klanten vasthouden, maar ook nieuwe richting je bedrijf krijgen.

Utrecht: een populaire stad
Uit onderzoek naar bestemmingen voor zakenreizen bleek, dat Utrecht een van de populairste bestemmingen is. Het ligt mooi centraal in het land, en er is veel te doen om het een bezoek waard te maken. Utrecht is ook voor congressen een goede locatie. Het is voor iedereen bereikbaar, en er zijn veel voorzieningen in de stad zelf om ook de tijd voor en na een congres goed door te kunnen komen.

Een mooie locatie
Voor een goed congres is het belangrijk dat de locatie goed is. In Utrecht zijn er echter meer dan voldoende locaties waar u terecht kunt voor een congres. U kunt uw congres zo op de prachtigste plekken laten plaatsvinden, en dat komt de sfeer en de kwaliteit van de dag vaak ten goede. Ook de geringe reistijd voor veel mensen maakt Utrecht tot een goede plek, en tot slot vindt u er veel hotels zodat de bezoekers ook prima in Utrecht kunnen overnachten.

Een succesvol congres
Om uw congres tot een succes te maken, moet er wel aan het een en ander gedacht worden. U kunt vooraf een checklist voor een congres maken, om niets te vergeten.
Belangrijk is bijvoorbeeld dat u een goede cateraar in Utrecht vind, zodat uw gasten goed kunnen eten tijdens het congres. Let daarbij op dat u bijvoorbeeld ook vegetarisch eten aanbiedt en rekening houdt met eventuele voedselallergieën.

Activiteiten in Utrecht
In Utrecht zijn er ook prachtige activiteiten te organiseren rondom uw congres. Er zijn veel musea, kerken en oude gebouwen die een bezoek waard zijn. Uw bezoekers kunnen hierop gewezen worden, zodat het congres voor hen extra waarde kan krijgen. Utrecht is een stad met cultuur en geschiedenis.

Als je wel eens belt met een informatienummer of servicenummer dan ben je het nummer 0900 ongetwijfeld tegen gekomen. Dit is een telefoonnummer waarbij een speciaal tarief wordt gehanteerd.
Het 0900 nummer

Een groot gedeelte van de Nederlandse bedrijven maakt tegenwoordig gebruik van 0900 nummers. Wat heb je ervoor nodig? Deze nummers zijn bedoeld voor zakelijke informatie en diensten. Het zijn alleen bedrijven met een serieus karakter waardoor erotische of amusementsdiensten ze niet kunnen gebruiken. Verder dienen aanbieders van 0900-nummers zich te houden aan regels.
De Kosten

De kosten van 0900 nummer zijn de abonnementskosten en de gesprekskosten. De abonnementskosten variëren per provider maar zijn gemiddeld 45 euro. Afhankelijk van het beltarief dat je wilt hanteren worden de gesprekskosten berekend.

Bij het bepalen van het beltarief moet je rekening houden met het doel van een organisatie. Als je een lager beltarief hanteert dan is dit zeer klantvriendelijk. Wil je liever iets meer winst halen uit de gesprekken dan kun je beter een hoog beltarief hanteren.

De autoriteit consument en markt is de organisatie die controleert op een aantal dingen. Bij publicatie van een 0900 nummer moet je het tarief vermelden, vaak zie je dit in kleine letter staan. Is het beltarief hoger dan 15 cent dan moet er een maximum per gesprek worden vermeld.
Waarom een 0900 nummer

De voordelen van een 0900 nummer zijn:

  • Het bedrijf krijgt een landelijke uitstraling
  • Het bedrijf bepaalt zelf het beltarief wat de beller betaalt
  • Het bedrijf biedt extra service aan de klanten
  • Het bedrijf zal beter bereikbaar zijn

0900 nummers kunnen niet vanuit het buitenland worden bereikt. Een professionele organisatie zal naast een 0900 nummer altijd een gewoon telefoonnummer hebben.

 

Bron foto: www.contactcare.nl

 

Op de jaarlijkse ranglijst Internationale Congresdestinaties van de International Congress and Convention Association (ICCA) staat Nederland voor het tweede achtereenvolgende jaar op de negende plaats; in 2012 met 315 internationale meetings, in 2011 met 291.

BINNEN EUROPA ZESDE POSITIE
Eric Bakermans, Manager Meetings & Congressen van NBTC Holland Marketing: “Ondanks de groeiende concurrentie heeft Nederland –wereldwijd- haar plek in de top 10 weten te behouden. Dat is goed om te zien maar misschien nog belangrijker zijn onze directe concurrenten in Europa. In vergelijking met Europese bestemmingen nemen we, ook dit jaar, een zesde positie in. Dit toont aan dat onze inzet op de internationale congresmarkt werkt.”

FOCUS OP TOPSECTOREN
De focus van NBTC ligt op congressen die één of meerdere raakvlakken hebben met de door de overheid benoemde topsectoren zoals water, lifesciences, logistiek en agrofood. Dit zijn onderwerpen waar Nederland een naam heeft hoog te houden en waarin bedrijfsleven, wetenschap en overheid gezamenlijk willen investeren. “Congressen op deze vakgebieden dragen bij aan de internationale marketing en branding van Nederland. In 2012 bezochten zo’n 200.000 internationale congresgangers  ons land en dat is goed voor een economische waarde van zo’n 195 miljoen euro”, aldus Bakermans.

Congres organiseren?

Amsterdam barstte uit haar voegen op 30 april jongstleden. Feestvierders, hulpdiensten maar vooral ook veel (inter)nationale pers was aanwezig op deze bijzondere Koninginnedag. Beurs van Berlage bediende al deze groepen maar kreeg vooral aandacht als het officiële internationale perscentrum. Ongeveer 1.100 journalisten registreerden zich en maakten gebruik van de speciaal ingerichte persruimte in de Effectenbeurszaal. Via twaalf schermen werden de live videobeelden vertoond om iedereen op de hoogte houden. Journalisten verwerkten alle informatie, deden verslag, filmden, interviewden en zendden alles via het glasvezelnetwerk de hele wereld over.

Opening perscentrum: ‘alles is perfect geregeld’
Na wekenlange en intensieve voorbereiding samen met de Gemeente Amsterdam, RVD, Politie en verschillende persdiensten werd op 28 april het internationale perscentrum geopend door een gerespecteerd gezelschap. Minister-president Rutte, burgemeester van der Laan, Eerste Kamervoorzitter de Graaf en Grootmeester Hennis van het Koninklijk huis gaven het startsein voor de feestelijkheden. Het perscentrum was voorzien van grote lounge, honderden werkplekken, live videostream van gebeurtenissen in de stad en gratis WiFi glasvezelverbinding. “Alles is perfect geregeld. Het eten, de internetverbinding, de banken om te loungen: het is heel prettig werken hier!” aldus de enthousiaste Argentijnse journaliste Losada tegenover het AD. Iets verderop vertelde Eelco Bosch van Rosenthal voor het NOS Journaal ondertussen over 23 politiescenario’s.

Politie verzamelplaats en uitvalsbasis
Naast internationaal perscentrum was de Beurs van Berlage ook de verzamelplaats en uitvalsbasis voor alle politieagenten die werkzaam waren in het drukke centrum. De Grote Zaal was ingericht als groot personeelsrestaurant, ontspanningsruimte en briefinglocatie. Een groot scherm met live beelden vanuit de stad hielden de duizenden agenten op de hoogte van wat er op dat moment gebeurde. Gelocaliseerd midden in het historische centrum tussen het Amsterdam Centraal Station en de Dam. Goed bereikbaar voor voertuigen en voorzien van glasvezel internet was Beurs van Berlage de uitgelezen locatie volgens de politie Amsterdam-Amstelland.

Publieksfunctie
Naast deze twee officiële functies was de Beurs van Berlage ook toegankelijk voor het publiek. Het Beurs van Berlage Café aan het Beursplein kon het aantal bezoekers op een gegeven moment bijna niet meer aan. Bedrijfsleider Jan Plat: “het Café stroomde snel vol, het mooiste om te zien was dat mensen echt verrast waren door het interieur en blij waren even te kunnen zitten na het lange wachten op de Dam”. Daarnaast waren de tentoonstellingen “Van Gogh; My Dream Exhibition” en “Onze Koningin” ook geopend.

Vergaderen in Amsterdam

Inspirerende Vergaderlocatie in Noord-Holland
Station Bloemendaal is een inspirerende plek voor vergaderingen, kleine conferenties, presentaties, trainingen of een exclusive “private diner” met een topkok. Laat u inspireren en kom met uw zakenrelaties of collega’s naar deze unieke locatie!

Kleinschalig en Karakteristiek
Onze inspirerende vergaderlocatie heeft een kleinschalig karakter en ligt vlakbij Schiphol en Amsterdam. We zijn gevestigd in een voormalig stationsgebouw uit 1903 met 2 keer per uur een rechtstreekse verbinding met Amsterdam CS, Haarlem en Uitgeest. Komt u met de auto? Voor de deur parkeert u gratis. De verschillende ruimtes zijn zeer geschikt voor vergaderingen, opleidingen, trainingen en recepties.

Bagageloods
Onze grootste ruimte was vroeger het bagagedepot, maar is nu uitermate geschikt voor workshops, vergaderingen, presentaties en kleinschalige seminars. In theateropstelling kan het maximaal 60 deelnemers huisvesten.

Bij vergaderingen kunt u zitten aan onze boomtafel met een kleinere groep. Uiteraard staat het u vrij om de opstelling naar uw wensen in te richten. Het depot is standaard voorzien van een beamer met scherm, een Nespresso-apparaat , de nieuwste hightech geluidsapparatuur, flipover en gratis draadloos Internet.

Wachtkamer 1e klasse
In de oorspronkelijke Wachtkamer voor de Eerste Klasse kunt u in stijl vergaderen. Deze ruimte is geschikt van 4 tot 10 personen. De Wachtkamer 1e Klasse is standaard voorzien van een beamer met scherm, een Nespresso-apparaat, flipover en gratis draadloos Internet.

De Lounge
In het midden van het stationsgebouw bevindt zich de Lounge. Een tijd geleden was hier het loket om een kaartje te kopen. Deze gezellige knusse ruimte heeft een open haard en is modern ingericht en voorzien van allerlei faciliteiten.

Er is een geluidsysteem aanwezig (cd, dvd, usb, mp3-speler). Verder hangt er een flatscreen aan de muur als televisie of voor presentatiedoeleinden, een Nespresso-appartaat en kunt u gebruik maken van onze gratis WiFi.

In 2013 laat NBTC Holland Marketing middels Mr Holland de internationale meetingplanner verder kennis maken met Nederland als zakelijke bestemming. Mr Holland is de ambassadeur van zakelijk Nederland en wijst de doelgroep op bijzondere zakelijke locaties en typisch Nederlandse gebruiken. Om zo uiteindelijk meer zakelijke bijeenkomsten in Nederland te realiseren. In de aanloop naar IMEX Frankfurt laat Mr Holland zien hoe Nederland al jaren interieurs over de hele wereld verandert met Dutch Design. Sinds kort verandert Nederland ook de meeting industrie door middel van zijn kijk op Meeting Design.

Into the Heart of Meetings
Onlangs verscheen het eerste boek ter wereld dat zich specifiek richt op meeting design: Into the Heart of Meetings. Het boek is van twee Nederlandse auteurs: Mike van der Vijver en Eric de Groot. Het biedt verrassende inzichten over de grondbeginselen waarop het beroep van Meeting Designer is gebaseerd. Op een vertellende manier schrijven deze Nederlandse auteurs over meeting design, welke kwesties er spelen en hoe deze zijn op te lossen.

IMEX 2013
Mr Holland laat internationale meetingplanners niet alleen kennismaken met deze Nederlandse kijk op het vak Meeting Design. Ook biedt hij hen tijdens de internationale vakbeurs IMEX in Frankfurt een gratis consult aan met een van de Nederlandse auteurs. Daarnaast kunnen meetingplanners door middel van een eenvoudige tool op de website www.meetmrholland.com een begin maken met het ontwerpen van hun eigen bijeenkomst in Holland.

Van Dutch Design naar Meeting Design
Dutch Design wordt wereldwijd gewaardeerd om zijn eenvoud en herkenbaarheid. Vaak omschreven als minimalistisch, experimenteel, innovatief en slim. De Nederlandse mentaliteit is terug te zien in Dutch Design door de eigenzinnige, nuchtere en vaak grappige twist.

Meeting Design is een begrip dat meer en meer zijn intrede doet. In een tijd waar meetings en congressen niet meer ‘zomaar’ georganiseerd worden, is het belangrijk om kostenefficiënt te organiseren. Meeting design is de kunst van het vinden van de juiste afstemming tussen het format, de inhoud en de doelstellingen om het optimale rendement uit de bijeenkomst te halen.

Het economisch belang voor Nederland
Ongeveer een kwart van de circa 11,7 miljoen bezoekers aan Nederland overnachtte hier in 2012 met een zakelijke reden (ruim 3 miljoen bezoekers). Daarbij gaven ze zo’n 1,5 miljard euro uit. De meeste zakenreizigers komen uit het Verenigd Koninkrijk, Noord-Amerika en België.

Vergaderen in Nederland