Een beursstand is er natuurlijk om potentiële klanten te interesseren en een goede indruk achter te laten. Nu beurzen en congressen weer mogelijk zijn pakken veel bedrijven uit tijdens deze evenementen. Je zult dus steeds meer uit de kast moeten halen om je stand op te laten vallen. Een aantrekkelijke aankleding is daardoor nog belangrijker dan ooit tevoren. Dat is namelijk het eerste wat in het oog springt van een prospect. Hoe versterkt een beurstapijt de aanwezigheid van je bedrijf op een congres? Wij geven je graag wat handige tips mee!

Hier moet je op letten bij het opzetten van een stand

Naast de locatie van je beursstand is het belangrijk dat jouw producten en diensten op de juiste manier gepresenteerd worden. Houd er rekening mee dat je stand aanpast aan het type beurs waar je je bevindt. Is het een nationaal of internationaal congres? Sta je op een echte vakbeurs, of richt de beurs zich meer op consumenten? Hoe je de aandacht naar je toe trekt verschilt per expo.

Leer van de voorganger

Je kan best even onderzoek doen naar voorgaande edities van de beurs of het congres waar je aan mee gaat doen. Welke bedrijven hadden destijds succes, en middels welke formule? Hoe zag hun beursstand eruit? Wat zorgde ervoor dat juist die stand tussen de concurrentie uit sprong? Sommige evenementen hebben zelfs een prijs voor de mooiste stand. Daar kan je veel van leren. Vaak zijn het de unieke beursstands die in de prijzen vallen. Dat is echter helemaal afhankelijk van de boodschap die je wil communiceren. Zorg er dus wel voor dat je creatieve hoogstandje niet de aandacht afleidt van je doelstelling.

Kies je communicatie met zorg

Let er ook op dat je de bezoeker niet overweldigd door direct alle producten en diensten aan te bieden. Congresbezoekers krijgen in korte tijd veel informatie binnen. Maak een selectie van de belangrijkste pijlers van je bedrijf en probeer deze in het zonnetje te zetten. Je komt namelijk professioneler over als je over enkele producten of diensten alles weet te vertellen. Men krijgt daardoor het idee dat je je daarin specialiseert en zal sneller aan je bedrijf terugdenken. Bedenk van tevoren welke boodschap je wil dat de bezoeker onthoudt en hoe je deze gaat communiceren. Stem de beursstand daar vervolgens op af.

Wat maakt een beursstand nou écht goed?

Een stand is er niet alleen om je te onderscheiden van andere exposanten. De beste beursstand benadrukt de image van je bedrijf en werkt eigenlijk vooral als visuele ondersteuning van je verhaal. Een informatieve aankleding in eigen stijl is daarbij onmisbaar. Denk aan het terug laten komen van je logo en slogan, bijvoorbeeld op de vloer middels een printtapijt, maar ook aan het gebruik van kleuren uit je huisstijl.

Beschikt je huisstijl over een felle of opvallende kleur? Des te beter! Laat die felle kleur dan in veelvoud terugkomen. Daarmee val je op in de zee van steriele, kleurloze stands en steek je er als een baken bovenuit. 

Soorten vloerbedekking

Hoe zorg je er nou voor dat je stand de juiste look en feel heeft en uniform overkomt? Vergeet de vloer niet! Voor iedere organisatie is er wel een passende vorm van vloerbedekking te vinden. Heb je een sportief merk? In dat geval is speels kunstgras een interessante optie. Of wellicht past een kleurrijk tapijt vol glitters beter bij jouw imago. Wat je wensen ook zijn, er is vaak meer mogelijk dan je denkt.

Geef je stand een eigen uitstraling die perfect past bij jouw bedrijf. Er bestaan vloerkleden in effen kleuren, zoals de welbekende rode loper, maar je kan natuurlijk ook voor een patroon of print kiezen. Er bestaat zelfs vinyl dat de look en feel van laminaat of tegels nabootst. Kortom: de keuze is reuze!

Je kan natuurlijk vloerbedekking voor kleine oppervlakten inzetten, maar er zijn ook beurstapijten voor grote oppervlakken. Beurstapijten kan je tevens op maat laten maken of in een bepaalde vorm laten snijden. Helemaal handig tijdens de corona pandemie: je geeft direct aan waar men mag lopen, staan of zitten. Het behouden van de anderhalve meter afstand is daardoor gemakkelijker.

Een beurstapijt versterkt het imago van jouw merk

Het is geen geheim dat uniformiteit bijdraagt aan de herkenbaarheid van je bedrijf. Laat daarom je huisstijl doorwerken op je beursstand. Net als in een huis heeft de vloerbedekking veel invloed op de manier waarop de rest van je interieur overkomt. Versterk het karakter van je bedrijf zodat men zich in je stand direct in een andere wereld waant. Dat zorgt ervoor dat mensen langer blijven hangen.

Geef je stand een eigen tint met een gepersonaliseerd printtapijt. Hier kan je een logo, begroeting of slogan op laten zetten voor een unieke beleving. En dat helemaal op maat of naar wens in vorm gesneden.

Op zoek naar een beurstapijt?

Veel bedrijven verzorgen verschillende vloerkleden: van effen tot aan gepersonaliseerde tapijten, in iedere gewenste vorm of maat. Benieuwd naar het aanbod? Bekijk hier de mogelijkheden voor een passend beurstapijt!

Auteur

Comments are closed.