Menu
Nieuws

Een zakelijk jubileum vieren doe je zo

Staat er binnenkort een jubileum op het programma, omdat de organisatie een X aantal jaar bestaat of er een X aantal verkopen zijn gedaan? Dan is het natuurlijk een keer tijd voor een feestje. Er zijn een hoop organisaties die dit soort gelegenheden aan zich voorbij laten gaan aangezien zij een zakelijke relatie opbouwen en een feestje niet zien zitten. Echter is het goed om eens op een andere manier in contact te komen met klanten, partners of andere belanghebbende. Maar hoe zet je een jubileum voor je organisatie op?

Selecteer de aanwezigen
Nog voordat er een locatie gezocht kan worden is het goed om een lijst met genodigden te maken. Je zou deze kunnen selecteren aan de hand van het contact dat je per persoon of organisatie hebt, maar wellicht is het ook interessant om oude partners warm te maken om eens langs te komen. Zo heb je weer contact met vroege klanten en het zou zomaar eens uit kunnen lopen op een hernieuwde samenwerking.

Maak het pakkend
Voordat het feest een succes kan worden is het natuurlijk zaak om de personen uit te nodigen. Om het juiste gevoel op te roepen bij de genodigden is het verstandig om een passende uitnodiging te maken. Deze uitnodiging moet een juiste uitstraling hebben en ook geheel in stijl zijn van het thema dat het jubileum heeft gekregen. Eventuele aanvullende informatie kan achterop de kaart en het is ook goed om de genodigden te vragen om een berichtje achter te laten of zij wel of niet aanwezig zullen zijn. Misschien zou je via dit artikel wat inspiratie kunnen opdoen?

Thema aan het feest geven
Eén van de belangrijkste aspecten voor het organiseren van een jubileumfeest is het geven van een thema aan het festijn. Wij raden je aan om goed na te denken over de doelgroep die je uitnodigt, maar ook iets geks meegeeft aan het feest. Zo is het populair om een casino thema voor een bedrijfsfeest te gebruiken zodat er op het feest gestreden kan worden. Zorg ervoor dat je gebruik maakt van fictieve inzetten of bijvoorbeeld blackjack met 10 cent als inzet. Het gaat namelijk niet om het winnen van geld bedragen, maar om het plezier dat er beleefd wordt.

Ook kan het in de smaak vallen om het thema passend te maken met de branche waarin je actief bent met een ludiek randje eraan. Zo zorg je dat je het feest ‘dichtbij huis houdt’, maar er toch nog een creatieve twist aan gegeven wordt. Een zwembad handelaar zou bijvoorbeeld een zwembad feest kunnen organiseren. Moet het weer natuurlijk wel meezitten. Iemand die actief is in de horeca zou ervoor kunnen kiezen om een workshop gerelateerd aan de horeca te geven. Hierbij moet je denken aan een spoedcursus taartenbakken of een barbecue training.