Als je als bedrijf een evenement organiseert voor je doelgroep, dan wil je ook dat je erin slaagt om mensen te bereiken. Een evenement zonder bezoekers is immers een grote miskleun en zonde van de investering. Zeker wanneer je doelgroep relatief breed is en je niet in direct contact staat met die doelgroep, moet je dus flink je best doen om je evenement onder de aandacht te brengen. Online marketing kan daarbij een belangrijke rol spelen. We bespreken hoe je met behulp van Search Engine Advertising (SEA) een succes van je evenement kunt maken.

Bovenaan in Google

Iedereen wil natuurlijk op de meest relevante zoekwoorden bovenaan komen in Google. De meest organische manier om dit te bereiken, is door je website te optimaliseren voor zoekmachines. Dit kan echter veel werk zijn en werpt pas op de middellange termijn zijn vruchten af. Voor je evenement wil je op korte termijn mensen bereiken. Om dan bovenin te eindigen op Google, kun je daar advertentieruimte kopen. We spreken dan van Search Engine Advertising. Je kunt je campagne zo afbakenen dat jouw advertentie getoond wordt bij bepaalde zoekwoorden. Zo weet je dat je de mensen bereikt die specifiek zoeken naar hetgeen jij aanbiedt.

Overlaten aan experts

Bovenstaande betekent niet per se dat het makkelijk is om een succesvolle marketingcampagne te houden met behulp van SEA. Om er zo optimaal mogelijk gebruik van de maken, is het belangrijk om te weten hoe je je advertentie het beste vorm kunt geven en afbakenen om het gewenste resultaat te bereiken. Dit kun je beter overlaten aan echte experts op het gebied van online marketing. Je kunt hiervoor aankloppen bij Digital Monks, te vinden op Digitalmonks.nl. Zij hebben veel ervaring met marketing in zeer competitieve markten en slagen er altijd in om websites goed zichtbaar te maken in Google bij de relevante zoekwoorden.

SEA evenement

Andere middelen

SEA is natuurlijk niet het enige middel dat je kunt inzetten om je evenement aan de man te brengen. Er zijn verschillende marketingcommunicatiemiddelen die je kunt zetten. Zo kun je bijvoorbeeld adverteren in gedrukte media. Ook in de openbare ruimte kun je reclame maken voor je evenement door middel van posters, abri’s en eventueel zelfs reclame in of op voertuigen in het openbaar vervoer. Vooral in het laatste geval kun je je doelgroep echter niet gericht targeten. Met SEA kun je dat wel.

Het is dus zeker aan te raden om ook SEA te overwegen als middel om je evenement bij je doelgroep onder de aandacht te brengen. Voor de grootste kans op succes en de meeste efficiëntie, kun je dit beter in handen van professionals geven.

Auteur

Comments are closed.