Menu
Nieuws

NBTC lanceert Visit Holland App

Het Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen (NBTC) lanceert vandaag de Visit Holland App. Met deze applicatie worden reizigers gepersonaliseerd voorzien van inspirerende en praktische informatie over Nederland en alles wat hier te zien en doen is. Het NBTC speelt hiermee in op de behoefte van de moderne toerist om op een innovatieve manier toeristische informatie te verkrijgen.

MOBIELE REISINFORMATIE IN NEGEN TALEN
De rol van de mobiele telefoon tijdens de vakantie wordt steeds belangrijker. De traditionele reisgids wordt steeds vaker vervangen door mobiele apps die op basis van een locatie kunnen voorzien in de informatiebehoefte. Tegelijkertijd wil de reiziger zijn ervaringen direct kunnen delen met vrienden. Natasja Fortuin, manager Online Marketing NBTC: “Met de lancering van de Visit Holland App speelt het NBTC in op deze ontwikkelingen en geven we vorm aan de onlinestrategie die gericht is op engagement, conversie en het voorzien in de individuele informatiebehoefte van de bezoeker.” De app is gratis te downloaden in de App Store en beschikbaar in het Nederlands, Engels, Duits, Frans, Spaans, Italiaans, Zweeds, Deens en Japans.

CO-CREATIE
Het NBTC heeft onder de naam Visit Holland een levendige en actieve community op Facebook. De fans delen er tips, ideeën en hun liefde voor Nederland. “Bij de ontwikkeling van de app hebben we onze fans gevraagd wat zij verwachten van een Visit Holland App. Mede op basis van hun input zijn we gekomen tot de vijf stappen in de app: oriëntatie, inspiratie, plannen, onderweg en look & share,” aldus Fortuin.

VISIT HOLLAND APP
Met de Visit Holland App heeft de gebruiker alle informatie over Nederlandse steden, regio’s, attracties, bezienswaardigheden en musea in de palm van zijn hand. In ‘My Holland’ kunnen gebruikers, door het aangeven van een profiel, navigeren op basis van persoonlijke voork