Op 1 november jl. nam Rick Bakker, Online Marketeer bij het NBTC, de Online Engagement Award for Innovation van GX Software in ontvangst. GX is leverancier van online marketing software en stimuleert met deze awards bedrijven om op een innovatieve manier online marketing te bedrijven. NBTC kreeg de award voor de recente ontwikkelingen op www.holland.com waarmee (potentiële) bezoekers voor ‘Holland’ nog beter worden bediend.

Interesse en conversie
In de marketingmix die wordt ingezet voor de promotie van ‘Holland’, speelt de website holland.com een belangrijke rol: het kanaal is beschikbaar in 11 talen en 16 landen. Gezien de wensen van de reiziger van vandaag werd vanuit Online Marketing gezocht naar doorontwikkeling van holland.com met onder andere conversiemogelijkheden. Op deze manier wekt het platform niet alleen interesse voor de bestemming Nederland, maar kan deze interesse ook direct worden omgezet in een boeking (conversie). Dit wilde NBTC realiseren zonder een ‘advertentieplatform’ te worden en het opgebouwde merkvertrouwen te verspelen. De pijlers van holland.com zijn nog steeds de inhoudelijke en inspirerende content over ‘Holland’ en de drive om bezoekers echt te helpen. Vooral op basis van dat laatste is hier recent het aanbieden van relevante boekingsmogelijkheden op basis van individuele bezoekersinteresse aan toegevoegd.

BlueConic bezoekersanalyse
Hoe werkt het? De groep waarin een reiziger reist (gezin, koppel of singel bijvoorbeeld) en het type bestemming van de reis (strand, natuur of stedentrip) bepalen het type accommodatie dat de reiziger kiest. Dit betekent dat NBTC specifieke accommodatie-aanbiedingen kan doen aan de ‘juiste’ bezoekers. Met behulp van BlueConic wordt iedere individuele bezoeker op Holland.com geanalyseerd en achterhaald waar zijn interesse ligt. Vanaf de eerste klik kan BlueConic hierdoor een relevante accommodatie-aanbieding doen om de bezoeker zo goed mogelijk te helpen in zijn zoektocht. Dit in real-time, op het juiste kanaal en in de juiste taal. Dit loont: bezoekers geven aan dit zeer hulpvaardig te vinden en de conversieratio’s van de aangeboden accommodatie (oftewel: de uiteindelijke boekingen) liggen ver boven de gebruikelijke gemiddelden (rond de 4,5%).

Door consumenten door het hele besluitvormingsproces, van interesse tot en met boeking, heen te leiden wordt de economische impact voor de BV Nederland geoptimaliseerd. De inkomsten die met de boekingen worden gerealiseerd (commissie) zet NBTC in voor Holland-marketingactiviteiten. Zo wordt, ook hiermee, de marketingslagkracht voor ‘Holland’ vergroot.

Meer informatie: NBTC.com en Holland.com

Comments are closed.