Menu
Events / Nieuws

Eerste editie van MPI’s “een kijkje in de keuken” bij musical WICKED groot succes!

Donderdag 8 December heeft de eerste editie van MPI’s Een kijkje in de keuken bij de hit musical WICKED plaatsgevonden in het AFAS Circustheater. De opkomst voor deze eerste editie was boven verwachting, ruim 50 event professionals zijn langsgekomen om geïnspireerd te raken en te kijken naar het reilen en zeilen achter de schermen van deze grote productie!

In het prachtige en indrukwekkende AFAS Circustheater werden de deelnemers gastvrij ontvangen en welkom geheten. Na een kort welkomstwoord door de directeur van het AFAS Circustheater de heer Hendrik Wassenaar was het tijd voor een rondleiding achter de schermen. Hierbij zijn veel facetten van audities en timing en licht en geluid, tot het bijzondere decor met bewegende elementen toegelicht. Ook konden we zien hoe de vele kostuums werden gerepareerd door een continue aanwezige groep van professionals. En wist u dat de 70 gebruikte pruiken van echt haar zijn en net zo behandeld moeten worden d.w.z. wassen en een watergolfje? Een veel gehoorde opmerking was “er gaat een wereld voor je open”.

Na de rondleiding zijn de genodigden door Hendrik Wassenaar bijgepraat over de marketing en communicatie van zo’n productie. Er werden tips gegeven aan de Event professionals hoe zij hun bezoekersaantallen kunnen optimaliseren. Denk hierbij aan goed vooronderzoek gericht op de doelgroepen en het gebruik van een mix van oude en nieuwe media. De bedrijfsvideo gaf mooi inzicht hoe alle schakels bij Stage Entertainment in elkaar vallen en hoe alle stakeholders tevreden zijn en blijven.

Ook het verhaal van Ferry Lammers facilitair manager van het theater was bijzonder. Hij vertelde meer over hun visie op MVO. Dit gaat verder dan het scannen van hun toeleveranciers. Behalve groene stroom, maken warmtekoude opslaginstallaties en een Sedum-dak die hier namelijk ook deel van uit. MVO is iets dat continue groeiende is willen zij hun Gouden Greenkey certificaat behouden.

Vanuit het publiek werden diverse vragen gesteld en met name het vol krijgen en houden van een productie was voor de meeste bezoekers een interessant onderwerp. Met weliswaar een enorm marketingbudget presteert het AFAS Circus Theater het wel om jaarlijks 800.000 bezoekers te trekken. Een indrukwekkende prestatie.

Uiteraard werd de middag afgesloten met een door Maison van den Boer aangeboden netwerkborrel, waarbij de discussies nog even werden voortgezet. Het was een zeer bijzondere middag en een goede start van dit nieuwe initiatief van MPI! Een elftal deelnemers heeft als klap op de vuurpijl nog genoten van de voorstelling zelf die na afloop van de bijeenkomst begon.