Menu
Nieuws

Coupons en korting als engagement tool

Voor ieder bedrijf is het lastig om klanten te behouden, daarom is het handig om gebruik te maken van engagement tools. Welke engagement tools bestaan er allemaal en hoe kunt u deze inzetten?

1. Kortingscode
Is er een aankoop gedaan en wilt u graag dat de klant weer terugkomt? Geef bij aankoop van een product een kortingsbon voor een volgende aankoop. Op deze manier wordt de klant getriggerd om weer een keer terug te komen met een kortingsbon. Iedereen is gek op korting dus dit werkt vaak erg positief.

2. Nieuwsbrief acties
Verstuurt u nog geen nieuwsbrieven naar uw vaste klantenbestand? Begin hier dan zo snel mogelijk mee. Dit hoeft niet dagelijks, maar bijvoorbeeld wekelijks. Bied hier in leuke acties aan met kortingen die klanten krijgen bij het boeken naar aanleiding van de nieuwsbrief. De waardering wordt op deze manier zeer hoog voor de klant, waardoor de kans groter is dat zij boeken.

3. Externe korting
Bied een korting aan bij een externe website. Shopkorting is natuurlijk altijd een goed idee.