Menu
Nieuws

Het belang van een goed visitekaartje

Visitekaartjes zijn mateloos populair in bepaalde delen van de wereld. In landen als de Verenigde Staten is het zelfs een sport om zoveel mogelijk visitekaartjes te verzamelen. Ook in Europa wordt er veelvuldig gebruik gemaakt van visitekaartjes. Wanneer je bijvoorbeeld naar een congres gaat, is het aan te raden om een stapel van deze kaartjes mee te nemen, zodat je ze uit kunt delen aan mensen waarmee je in gesprek raakt. Niet zelden kan dat goede zakelijke contacten en zelfs grote opdrachten opleveren. Alleen dat al is natuurlijk reden genoeg om je visitekaartje uit te delen als je aanwezig bent op een congres. Wat is het belang van zo’n kaartje uitdelen?
Naamsbekendheid
Naamsbekendheid is ontzettend belangrijk. Als mensen bij een bepaald product aan jouw bedrijf denken of jouw bedrijf zich spontaan kunnen herinneren, betekent dit dat je een goede naamsbekendheid hebt opgebouwd. Helaas is dat lang niet altijd het geval. Door gebruik te maken van visitekaartjes werkt je eenvoudig aan je naamsbekendheid. Je verspreidt je naam en je bedrijf, zonder dat je daar al te veel moeite voor hoeft te doen. Een congres is natuurlijk de ideale mogelijkheid om je visitekaartje te verspreiden. Let er wel op dat je niet blind aan iedereen kaartje gaat geven, want vaak werkt dat juist opdringerig. Zorg dat je een reden hebt om een kaartje te geven; bijvoorbeeld iemand ie geïnteresseerd is in je bedrijf of iemand waar je een geanimeerd gesprek mee hebt gevoerd.

Goed visitekaartje
Natuurlijk is het ook belangrijk hoe je kaartje zelf er uit ziet. Er zijn verschillende onderdelen die eigenlijk altijd terug moeten komen. Allereerst moet het kaartje aangeven wie je bent én wat je doet. Het beste is om dit op zo’n originele manier te doen dat mensen het niet snel vergeten. Als ze na een poosje je kaartje weer terug vinden, moeten ze zich direct herinneren wie je bent en wat je doet. Zorg tot slot dat je kaartje ook duidelijk is voor mensen die jou zelf nog nooit hebben ontmoet. Je kaartje kan namelijk ook via-via bij iemand terecht komen.