Category

Rotterdam

Category

Holland America Line breidt het culinair aanbod verder uit met de start van een nieuwe alternatieve dinerkeuze, exclusief aan boord van de ms Rotterdam: “Proef De Librije’. Het menu van culinair bestuurslid en tevens driesterren Michelin topkok Jonnie Boer is genoemd naar het restaurant van Boer in Nederland. Een smaakvolle selectie aan voorgerechten, soepen, hoofdgerechten en desserts laat gasten van Holland America Line kennismaken met de keuken van Boer.

Transformatie Librije Stijl
Gedurende de cruise wordt het restaurant Pinnacle Grill getransformeerd in Librije stijl. De bediening is gekleed in het Librije uniform, de tafelsetting stemt overeen met het restaurant in Nederland en de wijnkaart belicht een selectie uit de collectie van sommelier en Librije dame Therese de Boer. Reserveringen voor een ‘Proef de Librije’ diner kunnen gemaakt worden tegen betaling van een toeslag van USD 69 per persoon inclusief bijbehorende wijnen.

Librije Dinerbeleving
“De Librije is een van de meeste elegante restaurants ter wereld en we zijn daarom ook bijzonder verheugd dat we de recepten van Jonnie aan boord van de ms Rotterdam kunnen serveren”, zegt Richard Meadows, uitvoerend vice president marketing, sales en gastrelaties van Holland America Line. “Onze gasten genieten niet alleen van een driesterren Michelin keuken, maar maken tegelijkertijd kennis met de unieke en authentieke smaak van de ‘Librije dinerbeleving’.

Vijfgangen diner
Het vijfgangen menu begint met een amuse van schelpen uit de Noordzee die bij alle diners wordt opgediend. Vanaf dat moment kunnen gasten kiezen uit drie voorgerechten, twee soepen, vier hoofdgerechten en drie desserts. De prikkelende gerechten bestaan onder meer uit ‘Oesters in het zand, oesters en micro groenten; gekoelde, tomaten Gazpacho met zwarte olijven en een mousse van knolselderij; Wilde haas en ossenhaas met maïs en gerookte olijfolie mousse; duo van lamsvlees en geroosterde lamsnek met linzenspruiten, waterkers, wortel coulis en lamsjus. Losgeslagen appeltaart met vanille ijs en slagroom, en rijst chocolade brokken met ‘petit fours’ en aardbeien. Wanneer gasten na deze geweldige dinerervaring in hun verblijf of ‘stateroom’ terugkeren, verrast Jonnie Boer hen nogmaals met een kleine attentie.

Begrip Boer
Boer is een begrip in het Nederlandse gastronomische landschap. Naast zijn lidmaatschap aan het culinaire bestuur van Holland America Line, bestaande uit vijf internationale chefs, is hij topkok en mede-eigenaar van het Michelinsterren restaurant De Librije en het Librije Hotel in Zwolle. Boer bezit daarnaast de Relais & Chateaux grand chef titel.

Voor meer informatie over Holland America Line cruises en alle reisschema’s, kijk op de Nederlandstalige website www.hollandamerica.nl of bel 0800-7245 425

De Fitness en Wellness Top is hét vakevent voor eigenaren en leidinggevenden van accomodaties waar mensen komen voor beweging, ontspanning, vitaliteit, preventieve gezondheid en medische redenen. Voorbeelden hiervan zijn o.a. fitnesscentra, wellnessaccomodaties, sauna’s, fyiotherapie praktijken, spa’s, zwembaden en beautycentra. Twee dagen ontmoet u bedrijven, kunt u deelnemen aan het congres en meedoen met demonstraties.

[youtube height=”240px” width=”320px”]http://www.youtube.com/watch?v=npjC0tk1kZ0[/youtube]
Video gemaakt door www.avcreations.nl
Meer info op www.fwtop.nl

Om het merk en de zichtbaarheid van het hotel, het schip en de stad Rotterdam op de internationale zakelijke markt te vergroten heeft het ss Rotterdam Hotel & Restaurants besloten een langdurig partnerschap aan te gaan met Worldhotels.

Worldhotels ondersteunt het hotel met het bewerken van de zakelijke markt. Een internationaal merk waarbij wereldwijd ruim 500 hotels zich hebben aangesloten. Daarnaast bieden zij het ss Rotterdam op marketingtechnisch vlak de nodige ondersteuning bij het opzetten en uitzetten van promotiecampagnes.

Op de vraag waarom gekozen is voor Worldhotels antwoordt de director of hotel operations, Michaël ten Brink: ‘Worldhotels is het enige label waarbij je als hotel je eigen identiteit behoudt en het eigen unieke verhaal blijft vertellen. De visie die zij daarin hanteren is dan ook eenduidig: If you own a hotel, it schould feel like you own a hotel.

‘Worldhotels vergroot de internationale zichtbaarheid van ons hotel en daarmee voor de stad. Met ruim 30 sales kantoren wereldwijd heeft dit internationale kwaliteitsmerk grote invloed op het bereik dat je als hotel kunt behalen. Daarnaast is het een partij die uitstekend past binnen onze huidige missie en visie: we vertellen een uniek verhaal, bieden een uniek product en behouden onze eigen identiteit.’ Zo zegt ten Brink. De slogan van Worldhotels sluit ook volledig aan bij het ss Rotterdam: Where discovery starts.

Het ss Rotterdam vergaarde faam door haar tientallen wereldreizen en directe lijnverbinding met New York. Via de contacten met de internationale sales kantoren van Worldhotels wordt deze wereldwijde zichtbaarheid weer hersteld. Vandaag duurt het echter geen 7 dagen meer tot we de oversteek hebben gemaakt, een simpel telefoontje naar het sales kantoor in New York is tegenwoordig zo gepleegd. Op die manier wordt Rotterdam opnieuw met New York en de rest van de wereld verbonden en volgen vele zakelijke reizigers een omgekeerde weg: richting Rotterdam!

Bron: SS Rotterdam