Category

Steden

Category

Businessbookers heeft weer een schitterende congres- en vergaderlocatie in Eindhoven toe mogen voegen aan haar uitgebreide aanbod.

Van der Valk hotel Eindhoven kwam in maart al met een bericht dat ze blijven bouwen aan de toekomst met o.a. één van de nieuwe highlights,  het 040 Congress & Events centrum. Het hotel positioneert zich daarmee in het topsegment voor zakelijke arrangementen. De multifunctionele zalencluster is van alle denkbare faciliteiten voorzien en dat zien we terug in een fantastisch arrangement dat ze voor Businessbookers hebben samen gesteld.

 

 

Modern Meeting- & Conference center
Een moderne locatie met 10 zalen, geschikt voor vergaderingen, trainingen, workshops en congressen tot 140 personen. Met uitzicht op het Binnenhof een unieke plek voor ontbijtsessies, zakelijke lunches, borrels en diners.

Betrokken
Wij zijn een ervaren team van professionals. Enthousiaste en betrokken mensen die alles in het werk stellen om uw evenement of bijeenkomst vlekkeloos te laten verlopen, zodat u zich kunt richten op de inhoud.

Bewust
Het is voor iedere organisatie van belang dat er op een verantwoorde en duurzame wijze met mensen, middelen en natuur wordt omgegaan. Dat zien wij als bewust ondernemen.

Vraag naar onze milieubeleids- en duurzame inkoopsverklaring!

Beleving
Leveranciers met hart voor hun producten, de jas die wordt aangenomen en pro-actieve audiovisuele ondersteuning als voorbeelden waarmee we het verschil maken.

Amsterdam barstte uit haar voegen op 30 april jongstleden. Feestvierders, hulpdiensten maar vooral ook veel (inter)nationale pers was aanwezig op deze bijzondere Koninginnedag. Beurs van Berlage bediende al deze groepen maar kreeg vooral aandacht als het officiële internationale perscentrum. Ongeveer 1.100 journalisten registreerden zich en maakten gebruik van de speciaal ingerichte persruimte in de Effectenbeurszaal. Via twaalf schermen werden de live videobeelden vertoond om iedereen op de hoogte houden. Journalisten verwerkten alle informatie, deden verslag, filmden, interviewden en zendden alles via het glasvezelnetwerk de hele wereld over.

Opening perscentrum: ‘alles is perfect geregeld’
Na wekenlange en intensieve voorbereiding samen met de Gemeente Amsterdam, RVD, Politie en verschillende persdiensten werd op 28 april het internationale perscentrum geopend door een gerespecteerd gezelschap. Minister-president Rutte, burgemeester van der Laan, Eerste Kamervoorzitter de Graaf en Grootmeester Hennis van het Koninklijk huis gaven het startsein voor de feestelijkheden. Het perscentrum was voorzien van grote lounge, honderden werkplekken, live videostream van gebeurtenissen in de stad en gratis WiFi glasvezelverbinding. “Alles is perfect geregeld. Het eten, de internetverbinding, de banken om te loungen: het is heel prettig werken hier!” aldus de enthousiaste Argentijnse journaliste Losada tegenover het AD. Iets verderop vertelde Eelco Bosch van Rosenthal voor het NOS Journaal ondertussen over 23 politiescenario’s.

Politie verzamelplaats en uitvalsbasis
Naast internationaal perscentrum was de Beurs van Berlage ook de verzamelplaats en uitvalsbasis voor alle politieagenten die werkzaam waren in het drukke centrum. De Grote Zaal was ingericht als groot personeelsrestaurant, ontspanningsruimte en briefinglocatie. Een groot scherm met live beelden vanuit de stad hielden de duizenden agenten op de hoogte van wat er op dat moment gebeurde. Gelocaliseerd midden in het historische centrum tussen het Amsterdam Centraal Station en de Dam. Goed bereikbaar voor voertuigen en voorzien van glasvezel internet was Beurs van Berlage de uitgelezen locatie volgens de politie Amsterdam-Amstelland.

Publieksfunctie
Naast deze twee officiële functies was de Beurs van Berlage ook toegankelijk voor het publiek. Het Beurs van Berlage Café aan het Beursplein kon het aantal bezoekers op een gegeven moment bijna niet meer aan. Bedrijfsleider Jan Plat: “het Café stroomde snel vol, het mooiste om te zien was dat mensen echt verrast waren door het interieur en blij waren even te kunnen zitten na het lange wachten op de Dam”. Daarnaast waren de tentoonstellingen “Van Gogh; My Dream Exhibition” en “Onze Koningin” ook geopend.

Vergaderen in Amsterdam

Sociale media ontwikkelen zich snel en hebben grote impact op onderwijsinstellingen. Op 16 en 17 mei zijn de hoger onderwijsdagen van het Nationaal Congres Onderwijs & Sociale Media.

Het congres vindt plaats van 14-17 mei en belicht alle facetten van sociale media in het onderwijs. Op vrijdag 17 mei is de congresdag voor het hoger onderwijs. Op donderdag 16 mei is een bijzondere preconference speciaal voor leidinggevenden in het hoger onderwijs. SURF (de organisatie voor innovatieve ICT-voorzieningen in het hoger onderwijs) is partner van dit congres en daarom krijgt u als universiteitsmedewerker een speciale korting.

17 mei: Congresdag voor hoger onderwijs
Deze congresdag vindt plaats in het nieuwe filmmuseum EYE in Amsterdam. Het programma bestaat onder meer uit inspirerende keynotes van Google-topman Ian Carrington en Anka Mulder van de TU Delft. Daarnaast zijn er ongeveer twintig parallelle sessies, verdeeld over vier tracks: Onderwijs & Onderzoek, Marketing & Communicatie, Management Track en Inspiration for Experts. Bovendien is er voldoende tijd om te netwerken en in kleine groepjes van gedachte te wisselen.

16 mei: Preconference
Tijdens deze middag worden managers, directieleden, beleidsmedewerkers en bestuurders uitgebreid op de hoogte gebracht van alle facetten van sociale media in het hoger onderwijs. Erik Duval (KU Leuven) en social media expert Tracy Playle begeleiden deze middag. De preconference vindt plaats in De Waag in Amsterdam. Na afloop vaart u over de grachten en het IJ naar het nieuwe filmmuseum EYE voor een exclusief private diner.

Meer informatie: website SURF

Vergaderen in Amsterdam? Op een boot of met uitzicht over de stad, voor meer informatie en advies gaat u naar Vergaderen.nl

Ontmoeting in De Nieuwe Liefde
Het monumentale pand aan de Da Costakade te Amsterdam waarin De Nieuwe Liefde gevestigd is, is geheel verbouwd en heeft een moderne, inspirerende uitstraling gekregen met behoud van originele aspecten. Naast eigen publieke programmering biedt deze locatie diverse mogelijkheden voor (particuliere en zakelijke) bijeenkomsten en verhuur.

Uw bijeenkomst onze missie
De Nieuwe Liefde is in februari 2011 door Koningin Beatrix geopend en sindsdien hebben al vele organisaties hun weg naar dit prachtige pand gevonden. Van overheidsinstellingen tot onderwijsorganisaties, van de zorgsector tot de financiële sector. Graag denken wij met u mee over de mogelijkheden die het pand te bieden heeft voor uw evenement – of dit nu een congres is, een seminar, een zakelijk diner of vergadering.

De Nieuwe Liefde ligt in het centrum van Amsterdam (Oud-West) en is uitstekend bereikbaar met de fiets, de auto en het openbaar vervoer. Het pand is rolstoelvriendelijk en biedt plaats aan een Grote Zaal, Kleine Zaal, Koorzaal, Bibliotheek, Foyer en Serre. De Nieuwe Liefde beschikt over een professionele keuken en werkt met een biologische huiscateraar.

Voorbeeldprogramma
09.00 – 09.30 uur: Ontvangst in de Serre
09.30 – 10.30 uur: Programma in de Grote Zaal
10.30 – 11.00 uur: Pauze in de Serre
11.00 – 12.30 uur: Programma in de Grote Zaal
12.30 – 13.30 uur: Lunchbuffet in de Serre/Foyer
13.30 – 15.00 uur: Programma’s/workshops in alle zalen
15.00 – 15.30 uur: Pauze in de Serre
15.30 – 17.00 uur: Programma’s/workshops in alle zalen
17.00 – 18.00 uur: Borrel in de Serre/Foyer

Catering tijdens uw bijeenkomst
Ontvangst, ochtend- & middagpauze:
Koffie, thee, water & fair trade mini-stroopwafels en amandelkoekjes
Lunch: Luxe broodjes, vers fruit, koffie & thee, (karne-)melk & biologische sappen
Borrel: Bier, biologische wijn & fris
Hapjes tijdens borrel: Biologische bitterballen & tafelgarnituur (olijven, groenten-chips, gerookte amandelen en rijstcrackers met wasabi-nootjes)

Aanwezige techniek

– Beamer, scherm & laptop Grote Zaal
– Geluidsinstallatie Grote Zaal
– Katheder & microfoon
– Loopmicrofoon
– Bloemstuk Grote Zaal
– Beamer, scherm & geluid in 3 kleine zalen
– 3 Flipovers

Gisteravond zijn de Gouden Giraffes, de awards voor de live communicatiebranche uitgereikt. Achttien genomineerden streden in zes categorieën om de prijzen.

“We mogen als branche met een recordaantal ingezonden cases, 18 genomineerden, 6 winnaars en ruim 700 bezoekers voor de Gouden Giraffe 2013, terugkijken op een fantastische evenement dat is geproduceerd en gedragen door de branche. Het spraakmakende concept voor de uitreiking, in een historische omgeving, benadrukte opnieuw het podium dat de Gouden Giraffe biedt voor de live communicatie branche”, aldus Riemer Rijpkema, directeur CLC-VECTA.

Gouden Giraffe Beurs
In de categorie Beurs dongen easyFairs Netherlands, AgroTechniek Holland en Amsterdam RAI naar de titel winnaar Gouden Giraffe 2013. De jury heeft uiteindelijk gekozen voor easyFairs Netherlands met de case ‘Packaging Innovations’. Cornelien Baijens van easyFairs Netherlands: “Less is more en daarom gingen wij voor kwaliteit en niet voor kwantiteit op de beursvloer.”

Gouden Giraffe Congres
Synpact was met maar liefst twee spraakmakende cases genomineerd in de categorie Congres en stond in de finale met NextNovelty Business Events. Deze laatste ging ervandoor met de Gouden Giraffe dankzij de case ‘IMAGINE 2012, Connecting the Dots’, in opdracht van Ricoh, die enthousiast reageerde: “Dit is een hele mooie erkenning, ook voor Ricoh. Met deze case komt het nieuwe Ricoh goed over het voetlicht.”

Gouden Giraffe Creatief
In de categorie Creatief was het een nek-aan-nek race tussen Gielissen Interiors & Exhibitions, Dechesne & Boertje en Nauta evenementencommunicatie. De drie evenementen bleken alle uit te blinken in creativiteit, maar het relatie evenement ‘D&B Rosé: Pluk de Dag’ van Dechesne & Boertje streek met de eer en kon aan een volle zaal laten zien dat het team nog altijd met passie werkt en dat dit na dertig jaar ervaring nog altijd zijn vruchten afwerpt.

Gouden Giraffe Deelname
In de categorie Deelname stonden de drie bureaus Kubik bv, Van Straaten en MOVE in de grand finale. Met de ogen van vakgenoten op hen gericht werd het verlossende woord gegeven: MOVE is de onbetwiste winnaar met de case ‘Nintendo Benelux tijdens Firstlook 2012’. “De uitdaging zat hem in de doorloopsnelheid in combinatie met de productbeleving. We benadrukten tijdens deze deelname onze geïntegreerde aanpak op social en live en dat bleek succesvol te zijn.”

Gouden Giraffe Effectief
De ingezonden cases in de categorie Effectief lagen, evenals in de meeste categorieën, ver uit elkaar. Havenbedrijf Rotterdam, Nachtwerk en Mood Concepts bewezen dat een evenement ook ROI kan zijn, of zelfs moet zijn. Met name Mood Concepts wist de effectiviteit van het evenement ‘Campina Dichtbij’ te duiden en wist daarmee de Gouden Giraffe Effectief binnen te slepen. Corine Berkel van Mood Concepts: “We wilden de authenticiteit bewaken en dat was een uitdaging bij zo’n groots evenement, maar het is gelukt!”

Gouden Giraffe Maatschappelijk Betrokken
In deze categorie ging het om maatschappelijk betrokken evenementen van Xsaga, klaar is cees en IDTV Live. De jury in deze categorie heeft de award toegekend aan IDTV die met de uitgevoerde opdracht ‘Aardig Onderweg Award’ voor RET Vervoersbedrijf zichzelf kwetsbaar opstelde en toch – misschien daardoor – geweldige impact met hun maatschappelijk zeer relevante initiatief realiseerde.

Over de Gouden Giraffe
Een sterk, origineel, gewaagd, resultaatgericht, effectief of maatschappelijk verantwoord concept voor de realisatie van een succesvol evenement, beurs of congres maakt kans op een Gouden Giraffe Award. Sinds 1994 wordt de live communicatie branche beloond met de jaarlijkse feestelijke uitreiking van deze vakprijzen. De Gouden Giraffe biedt hiermee op een professionele manier een podium aan de branche om het medium live communicatie verder te professionaliseren. De Gouden Giraffe wordt bezocht door opdrachtgevers, organisatoren, leveranciers en andere beïnvloeders uit de branche. De initiatiefnemers van de Gouden Giraffe, Live Communicatie Award, zijn High Profile Events en CLC-VECTA Centrum voor Live Communication.

Op zoek naar congreslocaties in Nederland? Neem voor informatie en advies eens een kijkje op Congrescentrum.nl

Sociale media ontwikkelen zich snel en hebben grote impact op onderwijsinstellingen. Op 16 en 17 mei zijn de hoger onderwijsdagen van het Nationaal Congres Onderwijs & Sociale Media. SURF is partner van dit congres en daarom krijgt u een speciale korting.

Het congres is van 14 – 17 mei en belicht alle facetten van sociale media in het onderwijs. Op vrijdag 17 mei is de congresdag voor het hoger onderwijs. Op donderdag 16 mei is een bijzondere preconference speciaal voor leidinggevenden in het hoger onderwijs.

17 mei: Congresdag voor hoger onderwijs
Deze congresdag vindt plaats in het nieuwe filmmuseum EYE in Amsterdam. Het programma bestaat onder meer uit inspirerende keynotes van Google topman Ian Carrington en Anka Mulder van de TU Delft. Daarnaast zijn er ongeveer twintig parallelle sessies, verdeeld over vier tracks: Onderwijs & Onderzoek, Marketing & Communicatie, Management Track en Inspiration for Experts. Alf Moens, coördinator informatiebeveiliging en privacy bij SURF, verzorgt een van de presentaties. Bovendien is er voldoende tijd om te netwerken en in kleine groepjes van gedachte te wisselen.

16 mei: Preconference
Tijdens deze middag worden managers, directieleden, beleidsmedewerkers en bestuurders uitgebreid op de hoogte gebracht van alle facetten van sociale media in het hoger onderwijs. Erik Duval (K.U. Leuven) en social media expert Tracy Playle begeleiden deze middag. De preconference vindt plaats in De Waag in Amsterdam. Na afloop vaart u over de grachten en het IJ naar het nieuwe filmmuseum EYE voor een exclusief private diner.

Speciale aanbieding voor de preconference
SURF is partner van dit congres. Voor relaties van SURF-organisaties geldt een speciale korting voor de preconference: schrijf u in met de kortingscode SURFnet-20% en u geniet 20% korting. Meer informatie en inschrijven Nationaal Congres Onderwijs & Sociale Media

Vergaderen in Amsterdam? Voor inspirerende locaties en advies gaat u naar Vergaderen.nl

Woensdagavond 27 maart ontving het Evoluon het gouden Keurmerk Duurzame Ondernemer 2013 uit handen van wethouder Joost Helms. Het keurmerk werd voor de vierde maal uitgereikt.

Naast het Evoluon kregen nog 38 andere Eindhovense ondernemers dit keurmerk als waardering voor de MVO-inspanningen. In totaal kregen negen ondernemers een bronzen, zestien een zilveren en veertien een gouden keurmerk.

Duurzame ondernemers
Ondernemers met een Keurmerk Duurzame Ondernemer brengen duurzaamheid op tal van fronten tot uitdrukking in hun bedrijfsvoering. Ze zijn bezig met het besparen van energie, het inkopen van grondstoffen tegen een eerlijke prijs en bieden bijvoorbeeld arbeidsplaatsen aan personen met een beperking of een grote afstand tot de arbeidsmarkt.

Om in aanmerking te komen voor het Keurmerk Duurzame Ondernemer beantwoordden de deelnemende ondernemers vragen over duurzaamheid in relatie tot hun bedrijfsvoering:

Business Case: Hoe heeft u duurzaamheid verankerd in uw bedrijfsvoering?
Communicatie: Hoe communiceert u dat u duurzaamheid belangrijk vindt intern en extern?
Impact: Wat is de impact van uw bedrijfsvoering op de omgeving, grondstoffen, natuur en milieu?
Energie: Hoe gaat u om met energie; uw energiegebruik en/of duurzame opwekking van energie?
Ondernemers die 70-80 % van de vragen positief beantwoordden ontvingen een bronzen keurmerk. Bij een positief antwoord op 80-90 % van de vragen kregen zij een zilveren keurmerk en een gouden keurmerk ontvingen de ondernemers die 90-100% van de vragen positief konden beantwoorden.

Het Evoluon ontving in 2011 zilver en in 2012 brons. Samen met de gouden waardering in 2013 een goede stimulans om voortdurend aandacht te besteden aan het MVO-beleid. Eerder deze maand werd het Evoluon ook wederom weer beloond met de gouden Green Keyclassificatie, het internationale keurmerk voor bedrijven in de toerisme- en recreatiebranche, en in de markt voor vergader- en congreslocaties.

Bron: Gemeente Eindhoven

Op zoek naar een passende locatie in Eindhoven voor een vergadering of congres? Ga voor informatie en advies naar Vergaderen.nl

Een nieuw TEDx Maastricht team is achter de schermen al maanden bezig met de voorbereidingen: TEDx Maastricht komt definitief terug in 2013. Op woensdag 4 september aanstaande opent het Theater aan het Vrijthof haar deuren voor dit wereldwijde concept, waar lange wachtlijsten voor bestaan. Na twee eerdere edities in 2011 en 2012, met als thema ‘The Future of Health’, komt Maastricht dit jaar met een compleet nieuw thema en verrassend programma.

Thema: 9 Billion and you
Het thema ‘9 Billion and you’ is het resultaat van intensieve brainstormsessies met de TEDx Maastricht ‘Braintrust’: een afvaardiging van decision makers uit de industrie, overheid en creatieve sector. Het thema haakt in op de vraag hoe wij een duurzame wereld kunnen creëren voor 9 miljard mensen, een belangrijk en samenbindend thema wanneer wij kijken naar de toekomst. Aan de periode van ruime beschikbaarheid aan grondstoffen komt een einde. Hoe kunnen wij, ook als individu, een duurzame samenleving realiseren, met duurzame productie van noodzakelijke grondstoffen, duurzame zorg, evenwichtige voeding en bovenal een stabiele leefwereld? CEO Chemelot en voorzitter van de Braintrust, de heer Bert Kip: “Gezondheidszorg en duurzaamheid zijn wereldwijd de belangrijkste uitdagingen van dit moment. Wanneer wij dit vertalen naar onze eigen leefwereld, kun je jezelf de vraag stellen: wat kan ik bijdragen? Geweldig dat  ‘9 billion and you’ het thema is van TEDx Maastricht 2013. Door het bundelen van regionale krachten, het actief inzetten van wereldwijde  netwerken en het luisteren naar inspirerende sprekers, worden mensen zowel in het publiek, als via virtuele kanalen aanwezig bij TEDx Maastricht 2013, ongetwijfeld geïnspireerd een bijdrage te leveren.”

Rondom TEDx Maastricht
Naast het hoofdevenement op 4 september, zullen er voor het eerst dit jaar ook een aantal nevenactiviteiten  georganiseerd worden. Allereerst vindt er, in samenwerking met onderwijsinstellingen uit Maastricht, een TEDxMaastrichtYouth plaats; een eigen evenement voor nieuwsgierige, inspirerende en creatieve jongeren van 12 tot 18 jaar.

Daarnaast zal, in aanvulling op het programma dat zorgvuldig wordt samengesteld door het sprekersteam, in aanloop naar het evenement een aantal sprekers pitch-avonden worden georganiseerd. Iedereen die ervan overtuigd is dat hij/zij een idee heeft dat gedeeld moet worden en dat past bij het TEDx principe en bovengenoemd thema, krijgt de mogelijkheid zich te presenteren. Is het verhaal vernieuwend, inspiratievol en ‘worth spreading’, dan wordt de spreker uitgenodigd zijn idee te presenteren tijdens het officiële evenement op 4 september.

Trots
TEDx Maastricht licensee en curator Jan Scheele is er trots op een compleet nieuw team, thema en programma te kunnen presenteren. ‘Waar TEDx Maastricht zich in voorgaande jaren met The Future of Health geconcentreerd heeft op het zorgaspect, is het thema in deze editie veel breder en zowel nationaal als internationaal hot topic op de agenda van bedrijven en multinationals. Belangrijk is het om ook de verantwoordelijkheid voor het individu te benadrukken. Wat kun jíj doen om een bijdrage te leveren aan een duurzame toekomst. Iedereen moet inleveren, iedereen moet meewerken, alleen dan kunnen we een duurzame samenleving creëren. 9 Billion and you, en met name dat ‘you’ is hierbij dus van groot belang! Ik heb er veel vertrouwen in dat dit nieuwe team van enthousiaste, bekwame vrijwilligers TEDx Maastricht naar een nog hoger level kan tillen.”

TEDx
TED is een non-profit organisatie die zich inzet voor ‘Ideas Worth Spreading’ en vanuit die gedachte een podium biedt voor sprekers met ideeën die het verdienen gedeeld te worden. TEDx is een lokaal, onafhankelijk evenement dat wordt georganiseerd in licentie van TED. TEDx is een bijzondere conferentie waar getalenteerde sprekers nieuwe inzichten op het gebied van Technologie, Entertainment en Design delen met het publiek. De x in TEDx staat voor ‘onafhankelijk georganiseerd TED evenement’.

Het bezoek aan Maastricht & regio door 19 (inter)nationale organisatoren van zakelijke bijeenkomsten Maastricht & regio afgelopen maart tijdens de TEFAF, de grootste antiek en kunstbeurs van de wereld,  is zeer goed ontvangen. Het Maastricht Convention Bureau, organisator van deze zogeheten ‘site visit’, scoorde een 9,3 als organisatie en een 8,7 voor het aangeboden programma. ‘Daar zijn we best een beetje trots op’, aldus Tamara Piatkiewitz-Weide, Sales Manager Meetings & Incentives.
Het Maastricht Convention Bureau organiseert, in samenwerking met zijn partners, meerdere malen per jaar site visits. Het effect hiervan is vele malen groter dan bij een ontmoeting van een klant op kantoor of beurs. Genodigden voelen, proeven en zien letterlijk de diverse mogelijkheden op vergader- en incentivegebied. ‘We hebben het bewust tijdens TEFAF georganiseerd om te laten zien hoe een dergelijk groot event de stad positief beïnvloedt’, aldus Tamara. ‘Naar aanleiding van deze site visit hebben al meerdere deelnemers offertes bij onze participanten opgevraagd.’ Ze vervolgt: ‘De volgende staat alweer op de agenda: in december, tijdens Magisch Maastricht.
Site visits zijn bedoeld om de stad Maastricht en de regio te laten zien aan planners op de vergader- en congresmarkt. Via het Maastricht Convention Bureau bundelen de verschillende MICE partners hun krachten om Maastricht & regio nationaal en internationaal te promoten als bestemming voor zakelijke bijeenkomsten. De planners worden zo in de gelegenheid gesteld de mogelijkheden die de stad biedt zelf te ondervinden en zo staat de regio weer bovenaan hun ideeënlijst als bestemming voor hun zakelijke bijeenkomsten.’

Op zoek naar een locatie in Maastricht om te vergaderen? Ga voor reserveren en advies naar Vergaderen.nl