Category

Overnachten

Category

Condé Nast Traveler lezers zetten het Renaissance Amsterdam Hotel dit jaar in de top 10 van de 25 beste hotels in Noord Europa. Met een notering op nummer 7, is het hotel het hoogst genoteerde hotel in Amsterdam.

Internationale performers
Naast het Renaissance Amsterdam Hotel bevinden zich nog 2 andere hotels van de Marriott International hotelketen in de top 25: het Ritz Carlton Berlijn en het Berlijn Marriott Hotel. Met 3 hotels in de top 25, is Marriott International goed vertegenwoordigd in de lijst.

Live Life to Discover
Voor de Condé Nast Traveler 2012 Readers’ Choice Award stemden 46,476 lezers voor 1,306 hotels en plaatsen. De Condé Nast Traveler lezer staat bekend om zijn nooit aflatende nieuwsgierigheid om daar naar toe te gaan waar weinigen hem zullen volgen. Dit sluit perfect aan bij de filosofie van Renaissance Hotels: “Live Life to Discover”. Een verblijf bij het Renaissance Amsterdam Hotel is een inspirerende ontdekkingsreis voor gasten. De Renaissance ambassadors, Rnavigators, assisteren gasten met tips bij het ontdekken van de verborgen schatten en unieke ervaringen in Amsterdam.

Eervolle onderscheiding
General Manager Tom Calame van het Renaissance Amsterdam Hotel reageerde verheugd met de eervolle onderscheiding: “Het is een zeer grote verrassing en een hele eer. Wij hebben een fantastisch team waarbij alle ambassadors zich inzetten om onze gasten bij elk verblijf nieuwe ontdekkingen en ervaringen te bieden. Deze award met een 93.9 score voor service toont ons dat onze gasten dit waarderen.”

Het Renaissance Amsterdam Hotel heeft 17 meeting rooms met een totale ruimte van 1500 m².

Meer informatie: http://www.marriott.com/hotels/travel/amsrd-renaissance-amsterdam-hotel/

Nederlanders betaalden tijdens de eerste helft van 2012 gemiddeld €104 per hotelovernachting in het buitenland. Reizigers uit andere eurozone landen gaven meer uit aan hun hotelovernachtingen over de grens. Dit blijkt uit de Hotel Price Index van boekingssite Hotels.com. Wereldwijd zijn Japanners de ‘biggest spenders’.

Nederlandse reizigers lijken een neusje te hebben voor voordelig geprijsde hotelovernachtingen in het buitenland. Alleen Mexicanen betaalden minder voor hun hotelkamers over de grens (gemiddeld €95 per overnachting). Reizigers uit Spanje, Duitsland en Finland gaven ook relatief weinig uit aan hotelovernachtingen in het buitenland (€105).

Japanners zijn wereldwijd de ‘biggest spenders’. Tijdens de eerste helft van dit jaar betaalden zij gemiddeld €142 per hotelovernachting in het buitenland. Australiërs (€135) en Zwitsers (€133) completeren de top drie.

Voor een hotelkamer in eigen land betaalden Nederlanders gemiddeld €98 per nacht. Zwitsers betaalden met €154 per nacht het meest voor een hotelovernachting in het binnenland, gevolgd door Noren en Singaporezen (€141). Indiërs verbleven met gemiddeld €70 per hotelovernachting het voordeligst in eigen land, gevolgd door Spanjaarden (€72) en Chinezen (€73).

Over de Hotel Price Index
De HPI werd gelanceerd in 2004. Het rapport is gebaseerd op boekingen gemaakt via Hotels.com. De vermelde gemiddelde hotelkamerprijzen zijn de daadwerkelijk door gasten betaalde bedragen per overnachting – en niet de geadverteerde tarieven – in ruim 140.000 hotels over de hele wereld. De laatste HPI vergelijkt de hotelkamerprijzen tijdens de eerste helft van 2012 met de prijzen in dezelfde periode een jaar eerder.

Bron: Hotels.com

De Toeristische Barometer van Amsterdam Toerisme & Congres Bureau (ATCB) bestaat vijf jaar en is inmiddels ook internationaal een succes. Er zijn diverse Europese steden die hem hebben overgenomen zoals Kopenhagen, Lyon, Brussel, Genève en Götenborg. Al eerder sloten Den Haag en Rotterdam zich hierbij aan. Vertegenwoordigers van de diverse steden waren deze week in Amsterdam om te praten over samenwerking en toonden zich enthousiast om deze verder uit te breiden. ATCB introduceerde vijf jaar geleden als eerste stad in Europa de Toeristische Barometer. Dit online instrument geeft een actueel beeld van de bezoekersstromen naar en in Amsterdam. Dankzij de barometer kunnen bijvoorbeeld hotels, attracties, musea, winkels en restaurants zien welke ontwikkelingen er zijn binnen de bezoekersstromen naar Amsterdam. Dit is zowel belangrijk voor het bedrijfsleven, de culturele sector en de overheid.

Negen indicatoren
De barometer omvat nu negen indicatoren waarvan er vier voor iedereen toegankelijk zijn: de hotelovernachtingen, buitenlandse passagiers op Schiphol en de bezoekers van zowel de belangrijkste musea en attracties in Amsterdam. Vergeleken met andere Europese steden is het uniek dat vrijwel alle Amsterdamse musea en attracties hun cijfers beschikbaar stellen.

ATCB werkt voortdurend aan een verdere perfectionering van de barometer. Nieuw is bijvoorbeeld dat nu ook de bezoekcijfers van de VVV vestigingen in Amsterdam worden meegenomen, de deelnemersdagen van internationale congressen en het gebruik van de I amsterdam City Card.

De barometer is toegankelijk voor iedereen, maar toegang tot de diepere niveaus is alleen mogelijk voor partners van ATCB die zich hebben aangemeld voor een inlogcode. Via de site zijn alle rapporten en publicaties van ATCB als e-book beschikbaar. Ook is er een video-tutorial waarop heel gemakkelijk te zien is hoe de toeristische barometer precies in z’n werk gaat. De Toeristische Barometer is te vinden op www.atcb.nl

Europese samenwerking
Dankzij de Europese samenwerking is de barometer nu beschikbaar in het Nederlands, Engels en Frans. Binnen Europa wordt stedentoerisme steeds belangrijker. Alleen al in Amsterdam zorgen bezoekers uit binnen- en buitenland inmiddels voor een jaaromzet van zes miljard euro en 60.000 volledige banen. Tussen de steden in Europa bestaat er gezonde concurrentie, maar tegelijkertijd werken steden ook collegiaal samen. Dat geldt bijvoorbeeld voor het uitwisselen van cijfers over bezoekersaantallen en de ontwikkelingen hierin.

Bekijk hier de Toeristische Barometer Amsterdam

Om het merk en de zichtbaarheid van het hotel, het schip en de stad Rotterdam op de internationale zakelijke markt te vergroten heeft het ss Rotterdam Hotel & Restaurants besloten een langdurig partnerschap aan te gaan met Worldhotels.

Worldhotels ondersteunt het hotel met het bewerken van de zakelijke markt. Een internationaal merk waarbij wereldwijd ruim 500 hotels zich hebben aangesloten. Daarnaast bieden zij het ss Rotterdam op marketingtechnisch vlak de nodige ondersteuning bij het opzetten en uitzetten van promotiecampagnes.

Op de vraag waarom gekozen is voor Worldhotels antwoordt de director of hotel operations, Michaël ten Brink: ‘Worldhotels is het enige label waarbij je als hotel je eigen identiteit behoudt en het eigen unieke verhaal blijft vertellen. De visie die zij daarin hanteren is dan ook eenduidig: If you own a hotel, it schould feel like you own a hotel.

‘Worldhotels vergroot de internationale zichtbaarheid van ons hotel en daarmee voor de stad. Met ruim 30 sales kantoren wereldwijd heeft dit internationale kwaliteitsmerk grote invloed op het bereik dat je als hotel kunt behalen. Daarnaast is het een partij die uitstekend past binnen onze huidige missie en visie: we vertellen een uniek verhaal, bieden een uniek product en behouden onze eigen identiteit.’ Zo zegt ten Brink. De slogan van Worldhotels sluit ook volledig aan bij het ss Rotterdam: Where discovery starts.

Het ss Rotterdam vergaarde faam door haar tientallen wereldreizen en directe lijnverbinding met New York. Via de contacten met de internationale sales kantoren van Worldhotels wordt deze wereldwijde zichtbaarheid weer hersteld. Vandaag duurt het echter geen 7 dagen meer tot we de oversteek hebben gemaakt, een simpel telefoontje naar het sales kantoor in New York is tegenwoordig zo gepleegd. Op die manier wordt Rotterdam opnieuw met New York en de rest van de wereld verbonden en volgen vele zakelijke reizigers een omgekeerde weg: richting Rotterdam!

Bron: SS Rotterdam

Nieuwe dienst neemt werk uit handen congres- en evenementorganisatoren

“Met de introductie van de Hotel Service Utrecht kunnen (internationale) congres- en evenementdeelnemers eenvoudig en veilig hun hotelkamer online reserveren en betalen, terwijl daarmee de organisator wordt ontlast.” Zo vat accountmanager Monique André de la Porte van het Utrecht Convention Bureau het grote voordeel van deze nieuwe service samen.

Hotels uit Utrecht en omgeving werkten nauw samen met het Utrecht Convention Bureau om de nieuwe dienst te ontwikkelen. Het aanbieden ervan past in de strategie van de gemeente en de provincie om Utrecht meer op de kaart te krijgen als bestemming voor meerdaagse (internationale) congressen. “Met deze voor de organisator kosteloze online reserveringsdienst, is het straks nog aantrekkelijker om voor Utrecht te kiezen”, vervolgt Monique André de la Porte. “De uitgebreide hotelboekingsmodule, met hotelinformatie en foto’s, wordt volledig geïntegreerd in de website van het congres of evenement en aangepast aan de look & feel ervan. Door deelnemers hun hotelreservering via deze website te laten regelen, hoeft de organisator van het evenement hier niet meer naar om te kijken.”

Toegevoegde waarde Utrechtse hotels
Hotel Service Utrecht is een perfect voorbeeld van de nauwe samenwerking tussen de hotels uit Utrecht en omgeving en het Utrecht Convention Bureau. Dat de Hotel Service een feit is, was niet gelukt zonder de enthousiaste inspanningen van general managers Tahlita Bon van het Apollo Hotel Utrecht, Loukje Last van het Sandton Malie Hotel en Thea van de Meerendonk van Mercure Utrecht Nieuwegein. Thea van de Meerendonk: “We hebben onze krachten gebundeld met als resultaat deze handige online bookingstool. Een mooi initiatief waarbij we Utrecht op de kaart zetten als (internationale) event- of congresbestemming.”

Informatie over de Hotel Service Utrecht is begin mei te vinden op
www.utrechtconventionbureau.nl.

Voor vragen en aanvullende informatie kunt u contact opnemen met Monique André de la Porte, accountmanager van het Utrecht Convention Bureau via (030) 236 00 35 of m.andredelaporte@toerisme-utrecht.nl