Rubriek

Zuid Holland

Rubriek

Een unieke en authentieke vergader- en congreslocatie. U kunt hier terecht voor diverse soorten bijeenkomsten en arrangementen; van een vergadering van enkele uren, een zakelijke borrel, workshop, bedrijfsfeest of event, seminar, lezing, tot een meerdaags compleet verzorgd congres in diverse zalen en met overnachting.

Kasteel Oud Poelgeest heeft unieke zalen en stijlkamers voor uiteenlopende zakelijke bijeenkomsten. Of u nu kiest voor een zaal in het kasteel of het koetshuis, inspiratie krijgt u gegarandeerd.

4-uurs vergaderarrangement – Vergaderen op een kasteel

Met zakelijke groet,

Lynn Kraaijeveld
Congres.nl

Vergaderen in een rijksmonument!
Op een unieke locatie, in het hart van het historische centrum van Dordrecht, is in een prachtig monumentaal pand het Meeting House gevestigd. Het Meeting House is een inspirerende vergaderlocatie die bestaat uit diverse vergaderruimtes, allen met een geheel eigen uitstraling. Alle historische elementen van deze unieke locatie zijn met veel zorg in ere hersteld! En zijn gecombineerd met zeer eigentijdse industriële details. Uiteraard zijn alle vergaderruimtes voorzien van de meest moderne audiovisuele middelen.

Waardevol vergaderen in een voormalig bankgebouw

Met vriendelijke groet,

Lynn Kraaijeveld
Congres.nl

Modern Meeting- & Conference center
Een moderne locatie met 10 zalen, geschikt voor vergaderingen, trainingen, workshops en congressen tot 140 personen. Met uitzicht op het Binnenhof een unieke plek voor ontbijtsessies, zakelijke lunches, borrels en diners.

Betrokken
Wij zijn een ervaren team van professionals. Enthousiaste en betrokken mensen die alles in het werk stellen om uw evenement of bijeenkomst vlekkeloos te laten verlopen, zodat u zich kunt richten op de inhoud.

Bewust
Het is voor iedere organisatie van belang dat er op een verantwoorde en duurzame wijze met mensen, middelen en natuur wordt omgegaan. Dat zien wij als bewust ondernemen.

Vraag naar onze milieubeleids- en duurzame inkoopsverklaring!

Beleving
Leveranciers met hart voor hun producten, de jas die wordt aangenomen en pro-actieve audiovisuele ondersteuning als voorbeelden waarmee we het verschil maken.

Ongeveer 70% van de congresbezoekers in Nederland komt uit het buitenland. Tijdens het Rotterdam Associatie Symposium op 7 maart 2013, verzorgt Danaë Huijser, directeur van CMC -Culture & Management Consulting, de keynotesessie ‘Welke culturele verschillen spelen er tijdens mijn congres?’. Zij zal spreken over het omgaan met die cultuurverschillen. Haar conclusie: samenwerking met aliens is leuk en leerzaam.

Tijdens het Associatie Symposium Rotterdam komen ook andere actuele onderwerpen aan bod. Bijvoorbeeld: Kan een farmaceutisch bedrijf een congres zo maar sponsoren? Met welk geld doen we de eerste aanbetalingen?

Sprekers van onder andere KPMG, het NBTC en de Keuringsraad KOAG/KAG geven antwoord op verschillende vragen die spelen rondom de organisatie van een congres.

Het Associatie Symposium Rotterdam is bedoeld voor iedereen die werkzaam is in de verenigingsbranche en de wetenschappelijke sector en die nu of in de toekomst te maken krijgt met de organisatie van een congres. 

De bijeenkomst vindt plaats in het Onderwijscentrum Erasmus MC in Rotterdam en duurt van 08.30 tot 13.30 uur. Deelnemers kunnen zich gratis aanmelden via  http://www.rotterdam.info/conventions/onze-diensten/rotterdam-associatie-symposium/

BLUevents belooft dé thuishaven voor evenementen te worden.

Hoewel de Scheveningse haven al jaren de perfecte plek is voor mensen die ‘lekker uitwaaien’ willen combineren met een prima hapje en drankje, was het aanbod op evenementengebied beperkt. Je kon natuurlijk een restaurant voor een bruiloft of bedrijfspresentatie afhuren, maar dan zat je vaak wel meteen ‘vast’ aan een specifiek concept of keuken. Met de komst van BLUevents – licht, ruim, fantastisch uitzicht – is daar verandering in gekomen…

Wij vonden het doodzonde dat de Scheveningse haven als evenementenlocatie niet goed op de kaart stond,” vertelt BLUevents oprichter Maurice La Brujeere. “Best vreemd eigenlijk, want de haven is zowel voor business als pleasure een ideale spot. Vanwege de unieke sfeer – een mix van authentiek en modern – bijvoorbeeld. Maar ook omdat je er nog ouderwets makkelijk kunt parkeren. Bovendien wandel je zo het strand op; een betere setting voor een romantische trouwreportage kan ik me in Nederland nauwelijks voorstellen.”

Vooral géén restaurant

BLUevents, vanaf 1 februari gevestigd in het voormalige pand van Puerto Segundo, wil vooral géén restaurant zijn. Maurice: “Het horeca-aanbod in de haven is zowel kwantitatief als kwalitatief uitstekend verzorgd. Wij voeren dan ook bewust geen vaste keuken en hebben geen reguliere openingstijden. Wat we mensen wel bieden, is een enorme mate van flexibiliteit. Bij ons worden events exact volgens je wensen vormgegeven. Zo werken we samen met een groot aantal partners, variërend van professionele cateraars tot creatieve bedrijven die de aankleding kunnen verzorgen. De mogelijkheden zijn, ook prijstechnisch, legio. Van informele vrijdagmiddagborrels tot spraakmakende productintroducties, en van intieme kookworkshops tot onvergetelijke themabruiloften; Blu Events wordt dé thuishaven voor evenementen!”

Speciaal voor congresbezoekers lanceert Rotterdam Marketing de nieuwe restaurantgids Dining in Rotterdam. Met deze Engelstalige gids op zak vindt de zakelijke bezoeker makkelijker en sneller z´n weg in Rotterdam.

Dining in Rotterdam toont welke restaurants in de buurt van de hotels en congres- en vergaderlocaties liggen. Na een congresdag kunnen bezoekers aan de hand van keuken, prijs, capaciteit en locatie kiezen uit een selectie van zestig restaurants in Rotterdam. In de gids zijn ook de vervoersmogelijkheden naar alle locaties opgenomen.

Dining in Rotterdam wordt middels congrestassen verspreid onder congresgangers. Daarnaast kan de gids voorafgaand aan een congres ook naar de congresorganisator worden gestuurd zodat deze makkelijker een geschikte locatie voor een groepsdiner kan uitzoeken.

 

 

 

Aon Nederland heeft zijn sponsorrelatie met Concert- en congresgebouw de Doelen verlengd met twee jaar. Het bedrijf verbindt zich na drie jaar opnieuw als programmasponsor aan de Doelen. Steun van sponsors is voor de Doelen van groot belang, zeker in de huidige economische crisis en na de overheidsbezuinigingen op kunst en cultuur. Aon levert graag een bijdrage aan de culturele sector van Rotterdam en woont in de Doelen met hun cliënten concerten bij om de band met deze zakenrelaties te versterken.

Concert- en congresgebouw de Doelen is verheugd over het verlengde partnership met Aon. ‘Aon is sinds 2009 sponsor van de Doelen. Wij zijn heel blij dat Aon na een contractperiode van drie jaar heeft bijgetekend voor nog eens twee jaar’, aldus Gabriël Oostvogel, directeur-voorzitter van de Doelen. ‘Zeker gezien de huidige economische crisis en overheidsbezuinigingen op kunst en cultuur, heb je de steun van je bestaande sponsors heel hard nodig. Het is fantastisch dat Aon zich in deze roerige tijden wederom heeft gecommitteerd aan ons concertgebouw.’

Aon Nederland voelt zich verbonden met een Rotterdams icoon als de Doelen en is zeer enthousiast over de mogelijkheden die er zijn voor sponsors op het gebied van corporate hospitality. ‘Wij gaan de komende jaren een paar bijzondere concerten in de Grote Zaal van de Doelen bijwonen met onze relaties. Wij kunnen zo de band met cliënten versterken en hen een bijzondere ervaring aanbieden”, aldus Marc van Nuland, Directievoorzitter Aon Risk Solutions Nederland. “Het hoofdkantoor van Aon Groep Nederland is gevestigd in Rotterdam. Wij vinden het in het kader van onze maatschappelijke verantwoordelijkheid dan ook belangrijk om een bijdrage te leveren aan de culturele sector in Rotterdam. Wij hebben gekozen voor een aantal culturele instellingen, waaronder de Doelen. En die blijven we trouw, ook in crisistijd.’

Meer informatie: DeDoelen.nl

Van dinsdag 27 t/m donderdag 29 november 2012 is Beurs-WTC Congress & Event Center vertegenwoordigd op de EIBMT in Barcelona. Op deze internationale toonaangevende vakbeurs doen ruim 3.700 internationale beslissers (meetingplanners) kennis op over de internationale MICE-industrie.

U vindt Beurs-WTC Congress & Event Center bij het Holland Meeting Point (standnummer J300). Graag ontmoeten zij u op de EIBTM! Wilt u tijdens de beurs op afspraak in contact komen met Beurs-WTC Congress & Event Center? Dan kunt u een afspraak inplannen via de EIBTM website of neem contact op via telefoon 010-405 4462 of e-mail congress@wtcro.nl.

Voor meer informatie: Wtcrotterdam.nl en www.eibtm.com

Als eerste congrescentrum in Nederland biedt het World Forum haar bezoekers een nieuwe dienst; PrintDirect via de cloud. Hiermee kan men vanaf elk mobiel apparaat draadloos en gemakkelijk een document afdrukken naar een printer in het World Forum.

Het enige dat hiervoor nodig is, is een goede internetverbinding waarmee men via de speciale ePrint app gebruik kan maken van Cloudprinting. Met deze app kan men straks op alle locaties die SCC Services gecertificeerd zijn gebruik maken van deze service. Het World Forum biedt deze mogelijkheid middels de aanwezigheid van een gratis WiFi netwerk. Onlangs is dit WiFi netwerk uitgebreid naar een netwerk waarop tegelijkertijd 700 á 800 deelnemers kunnen inloggen.

Michiel Middendorf, General Manager World Forum: ’Innovatie blijft één van de speerpunten van onze dienstverlening. Cloudprinting, een goed functionerend gratis WiFi netwerk en een onlangs vernieuwde website (www.worldforum.nl) zijn daar een onderdeel van.’

Vorig jaar werd People’s Business geopend door Jan Peter Balkenende. Na een muzikaal onthaal inspireerde hij de vele aanwezigen met zijn krachtige speech. Op woensdag 16 januari 2013 is deze eer aan Ivo Opstelten demissionair Minister Veiliheid en Justitie en voormalig Burgemeester van Rotterdam.

Op de eerste beursdag opent Beurs-World Trade Center om 16.00 uur haar deuren om de eerste gasten van People’s Business 2013 te verwelkomen. Om 17.00 uur heet John Kimmel, voorzitter van het Comité van Aanbeveling, iedereen van harte welkom. Direct aansluitend vindt de officiële opening plaats door Ivo Opstelten.

Bron: WTC Rotterdam