Category

Gelderland

Category

Vergaderen in de Achterhoek
Het sfeervolle Hotel Landgoed Ehzerwold is dé perfecte locatie voor uw vergaderingen, trainingsweekenden, conferenties of presentaties. Of u een bijeenkomst voor 200 of 2 wilt organiseren, het kan allemaal op ons Landgoed. Er staan 17 moderne, functionele zalen, 11 discussiekamers, een theaterzaal en een muziekzaal tot uw beschikking.

Stijlvolle locatie voor uw 8-uurse meeting
Het stijlvolle hoofdgebouw op het uitgestrekte landgoed dateert uit 1911. Tijdens een grondige renovatie en modernisering zijn de karakteristieke elementen behouden gebleven.

De zalen en kamers zijn veranderd in multifunctionele ruimtes en in het park zijn twee moderne hotelvleugels gebouwd. Wat in ieder geval recht overeind bleef staan, is de ervaring dat u geweldig opknapt door een verblijf op Landgoed Ehzerwold.

In de 2 hotelvleugels in onze parktuin bevinden zich 114 moderne 2-persoonskamers en 1 suite, voorzien van alle comfort. Het restaurant heeft een (h)eerlijke keuken. Onze koks koken met plezier voor u en dat vindt u terug in onze maaltijden. Zittend in onze serre, uitkijkend over de tuin, bent u verlost van de dagelijkse drukte, een knellende agenda of opdringerige telefoontjes. Wel bent u verzekerd van service door een staf van goed gekwalificeerd personeel.

Landgoed Ehzerwold geeft u de nodige vitaminen voor een heerlijk en ontspannen verblijf.

Vergaderfaciliteiten
Landgoed Ehzerwold beschikt over 2 grote vergaderzalen, 9 middelgrote vergaderzalen, 8 kleinere vergaderzalen en 11 discussiekamers. Het ruime aanbod laat zich uitstekend combineren met een intieme sfeer. U wordt ontvangen met Achterhoekse gastvrijheid en uw zaal staat klaar in de door u gewenste opstelling met flip-over, overhead-projector en scherm. Alle zalen hebben telefoon, internet-aansluiting, minibar en veel daglicht. U kunt zo aan de slag!

Wouter Wagelaar (36) start met ingang van 1 mei als General Manager bij Bilderberg Hotel ‘t Speulderbos. Hij neemt de functie over van Robin van der Land (35), die zijn werkzaamheden buiten Bilderberg voortzet. Wagelaar is momenteel nog General Manager van Bilderberg Grand Hotel Wientjes en blijft ook hier verantwoordelijk voor de dagelijkse leiding, totdat een nieuwe GM is aangesteld.

Wagelaar startte zijn loopbaan in 2000 bij Golden Tulip Hotels als Front Office Manager en groeide vervolgens door tot General Manager van hotels in Frankfurt en Wenen. In 2007 maakte hij de overstap naar Bilderberg, waar hij tot General Manager van Bilderberg Grand Hotel Wientjes werd benoemd.

Sindsdien is hij nauw betrokken bij ontwikkelingen in de stad op toeristisch en recreatief gebied. Van 2008 tot 2011 heeft hij zich onder andere ingezet voor de professionalisering van Congresstad Zwolle.

Congreslocatie Gelderland? Voor passende locaties en advies gaat u naar Vergaderen.nl

Vergaderen, e-steppen over de Veluwe en ’s avonds samen koken! Wat kan er nog meer inspiratie geven voor een uitstekende bijeenkomst met uw collega’s, personeel, directie of teamgenoten.

Persoonlijke gastvrijheid in een comfortabele omgeving
Te midden van bossen aan de rand van de Veluwe, centraal tussen Amersfoort en Apeldoorn en goed bereikbaar vanaf de A1 heeft WestCord Hotel de Veluwe voor u een 24 uurs vergaderarrangement met een Kookworkworkshop en een leuke E-steptocht samengesteld.

Vergaderen in Gelderland – Voor optimaal vergadercomfort
We beschikken over 15 vergaderzalen in elke gewenste opstelling in te delen. Alle zalen zijn ingericht met comfortabele fauteuils en beschikken over daglicht. We verzorgen dagelijks een eating meeting break: een koffiebuffet met zoete en hartige heerlijkheden. De zalen, faciliteiten en hotelkamers bevinden zich allemaal onder 1 dak.
Voor ontspanning naast uw vergadering, verzorgen wij ook workshops koken met de chef, schilderen of outdoor activiteiten.

Faciliteiten
WestCord Hotel de Veluwe is centraal gelegen te tussen Amersfoort en Apeldoorn en beschikt over 97 hotelkamers, 15 vergaderzalen, 50 bungalows, restaurant, grand café, fitness.
Wellness met diverse sauna’s en solarium en een verwarmd buitenzwembad (van 1 april t/m 30 september dagelijks geopend van 08.00 tot 20.00). Vanuit het hotel kunt u zo het bos in lopen.

De lunch wordt in buffetvorm gepresenteerd in ons restaurant. Als diner voor onze vergadergasten verzorgen wij een 3-gangen keuzediner. Uiteraard houden wij graag rekening met uw dieet of vegetarische wensen. In de zomer is het ook mogelijk om te barbecuen met uw groep.

Voor meer informatie en reserveren gaat u naar Vergaderen.nl

Mennorode conferentiecentrum is genomineerd voor de titel ‘Ondernemer van het jaar’ van Network Business Event binnen de gemeente Nunspeet.

De prijsuitreiking is op maandag 4 maart 2013 tijdens het Business Event in Nunspeet. Het doel van het event is de lokale ondernemer in het zonnetje zetten. Het event start om 19:30 uur en vindt plaats in Veluvine.
In totaal zijn 9 bedrijven genomineerd, verdeeld over 3 categorieën. Mennorode is één van de genomineerden in de categorie ‘Industrie en Dienstverlening’. Bij de beoordeling is onder andere gekeken naar de betekenis van het bedrijf in de gemeente, het gevoerde sociale beleid, het milieubewustzijn, de werkgelegenheidsontwikkeling en innovatie.

Groene onderneming
Mennorode neemt allerlei maatregelen om het beleid van maatschappelijk verantwoord ondernemen in de praktijk te brengen. Van energie van zonnepanelen tot het samenwerken met mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt. Aandacht voor mens en natuur staat bij het hotelbedrijf hoog in het vaandel.
,,Als conferentiecentrum hebben wij diverse certificeringen op het gebied van duurzaamheid mogen ontvangen. Reden te meer om ons – mede door de veranderende markt – te blijven ontwikkelen en innoveren. Wij voelen ons zeer vereerd met de nominatie en hopen van betekenis te mogen zijn en blijven binnen de gemeente Nunspeet, maar natuurlijk ook daarbuiten!” aldus en met gepaste trots de reactie van Gert Eigenbrood, directeur van Mennorode.

Prijsuitreiking en netwerken
De presentatie van het Business Event is in handen van Humberto Tan. Er zal een speciale award worden uitgereikt aan een van de negen genomineerden, met het thema ‘Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen’. Verder is er volop gelegenheid om te netwerken voor de aanwezige ondernemers.
Voor meer details, kijk op www.mennorode.nl.

Midden in het kloppende hart van Arnhem ligt het Concertgebouw Musis Sacrum en de op een steenworp afstand gelegen Schouwburg Arnhem.

Als het gaat om een bijzondere gelegenheid met een feestelijk of zakelijk karakter speelt alles mee. De ruimte, het decor en het licht. De sfeer en de bediening. De muziek en het geluid. Musis Sacrum en Schouwburg Arnhem biedt u deze ruimte. Wij creëren sfeer en beleving, we zorgen voor een vlekkeloze organisatie en we stemmen al onze mogelijkheden af op uw persoonlijke wensen.

Vergaderzalen
Tegenwoordig beschikt het Musis Sacrum, naast de bijzonder mooie Concertzaal die plaats biedt aan 872 personen, over zeven zalen die plaats bieden aan gezelschappen tussen 1 en 400 personen. De acht zalen, met ieder een geheel eigen uitstraling, onderstrepen het zakelijk karakter van uw bijeenkomst.

De Balkonzaal met haar statige zaal met hoog plafond heeft een aangrenzend dakterras met uitzicht over het ‘hart van Arnhem’. De authentieke uitstraling van de Balkonzaal geeft uw vergadering, congres, symposium of receptie een extra dimensie.

De Hemelzaal is een strak uitziende, inpandige zaal en leent zich uitstekend voor trainingen en vergaderingen.

De Stadzaal is de kleinste zaal van het Musis Sacrum. Door de schuifwanden kan deze zaal ook betrokken worden bij de Parkzaal. De Stadzaal wordt gebruikt voor vergaderingen en trainingen.

De sfeer van de Promenoir is identiek aan die van de Balkonzaal. Hoge plafonds, ornamenten en mooie glas-in-lood ramen, maken deze langwerpige zaal bijzonder. De Promenoir is uitermate geschikt voor vergaderingen en bijeenkomsten. Ook wordt de zaal vaak gebruikt in combinatie met de Balkonzaal en dient dan als horecagelegenheid voor ontvangst, lunches en informele borrels.

De Ravelijnzaal was ooit een kegelbaan en dient tijdens concerten als foyer voor de Concertzaal. De Ravelijnzaal is uitermate geschikt als horecagelegenheid voor ontvangst, lunches, diners en informele borrels. Door middel van een gordijn kan de zaal worden verkleind. De Ravelijnzaal kan tevens worden gebruikt voor feesten, recepties en beurzen.

Bereikbaarheid
Musis Sacrum is gelegen midden in het centrum van Arnhem. Toch is de locatie goed bereikbaar. Tegenover de locatie treft u een grote parkeerplaats aan en ook het Centraal Station van Arnhem ligt op loopafstand van onze locatie.

Interesse in deze locatie? Neemt u eens een kijkje op Vergaderen.nl

In het gebouw Rijntoren (het World Trade Center) in Arnhem hebben Enexis en MPC Capital een langjarige huurovereenkomst getekend voor circa 1.730 m² kantoorruimte. Enexis geeft het gebouw een kantoor- en vergaderfunctie. Het hoogwaardige object met energielabel A ligt direct aan het NS-station Arnhem Centraal.

Enexis beheert het energienetwerk in Noord-, Oost- en Zuid-Nederland. Momenteel is het vergaderkantoor gevestigd aan de Jansbuitensingel in Arnhem. Door de invoering van Het Nieuwe Werken had de organisatie behoefte aan een andere vorm van huisvesting. Belangrijke overwegingen hierbij waren het energielabel van het gebouw, inpandige faciliteiten, de ligging bij het NS-station en de hoogwaardige werkomgeving.

De Rijntoren, waarin het World Trade Center is gevestigd, is samen met de naastgelegen Parktoren herkenbaar aanwezig aan het nieuwe stationsplein. Het gebouw is vormgegeven door de internationaal gerenommeerde architect Ben van Berkel van UN Studio’s Amsterdam. Het WTC, waarin ook huurders als Regardz en Arcadis zijn gevestigd, biedt nog ruimte voor bedrijven die op zoek zijn naar een hoogwaardige en duurzame stationslocatie.

De keus van Enexis viel op deze locatie vanwege het duurzame karakter van het gebouw, de goede bereikbaarheid met zowel eigen als openbaar vervoer en de moderne uitstraling. Enexis realiseert hier een modern werkplek- en vergaderconcept waarbij openheid, transparantie, flexibiliteit en een centrale ontmoetingsplek belangrijke aspecten zijn.

Het gebouw is in beheer bij MPC Capital Amsterdam, dat momenteel een vastgoedportefeuille van ruim 90 objecten beheert met ruim 730.000 m² verhuurbare vloeroppervlakte in de sectoren retail, kantoren, bedrijfsruimten en logistiek vastgoed.

Voor meer informatie, ga naar: Enexis.nl

In Ede wordt op donderdag 1 november voor de derde maal het landelijke congres voor apotheekhoudende huisartsen georganiseerd. Er is gekozen voor het thema ‘moderne seniorenzorg nu!’. Men gaat aan de slag met deze schijnbare tegenstelling: ‘modern’ en ‘senior’. Het ‘nu’ wijst op noviteiten rond seniorenzorg en op de aandacht die het onderwerp verdient: een steeds groter groeiende groep senioren doet een beroep op de zorg die wij leveren. Hoe gaan wij daar – vanuit onze praktijk – professioneel, vernieuwend én efficiënt mee om?

Het programma ziet er als volgt uit:
10.30 Inloop met koffie en thee
11.00 Welkom door gastheer Maarten Vermeulen
Start programma met dagvoorzitter Inge Diepman
11.05 Twee korte presentaties en aansluitend debat (plenair)
De positie van de huisartsen in de ouderenzorg
Prof. dr. A. Klink, Partner Booz & Company en Hoogleraar VU Amsterdam
Buurtzorg, ouderenzorg en de apotheekhoudende huisartsenpraktijk
Jos de Blok, directeur Buurtzorg Nederland
11.05 Parallel programma: interactieve sessie Kijken door de ogen van een dementerende
12.00 Lunch & bezoek aan de informatiemarkt
13.05 Twee korte presentaties en aansluitend debat (plenair)
-Polyfarmacie: afwijken van standaarden voor een betere zorg voor de oudere patiënt Mevr. dr. A.B. Maier, internist-ouderengeneeskunde, VUmc
-‘APK-keuring’ medicijngebruik bij ouderen
Mevrouw Ans Willemse – Van der Ploeg, kaderlid/oudpolitica, Unie KBO
13.05 Parallel programma: Vooruitspeeltheater Seniorenzorg
14.00 Pauze & bezoek aan de informatiemarkt
14.30 Workshop ronde 1
15.30 Zaalwissel
15.45 Workshop ronde 2
16.45 Middagsluiting en aansluitend gezamenlijke borrel
17.30 Diner
19.30 Afsluiting

Voor meer informatie en om u in te schrijven verwijzen wij u naar Apotheekhoudend Congres