Category

Nieuws

Category

Het is nu eenmaal niet de leukste taak van je bestaan als ondernemer, de administratie bijhouden. Helaas maakt dat het niet minder belangrijk. Een goede administratie bijhouden is namelijk niet alleen verplicht, maar kan je ook veel geld en tijd besparen. Informatie is namelijk makkelijker terug te vinden wanneer je jouw administratie overzichtelijk, tijdig en correct verwerkt. Gelukkig hebben we een aantal tips die je kunnen helpen bij het op orde houden van je administratie. Want leuker kun je het niet maken, wel makkelijker.

1. Goede afspraken en structuur
Of je nu een klein of een groter bedrijf bent, een goede administratie bijhouden begint met het maken van afspraken, met jezelf, maar ook met eventuele andere werknemers. Veel rekeningen en facturen zullen binnenkomen via de post of de e-mail. Wanneer dit ook via de mail gebeurt is het van belang om bijvoorbeeld één centraal mailadres in te stellen waarnaar facturen verzonden kunnen worden. Zo houd je alles overzichtelijk en mis je niets. Hetzelfde geldt voor de post. Zorg dat je regelmatig tijd inruimt om je binnengekomen post te behandelen en splits je post aan de hand van wat het inhoudt. Zo bouw je alvast structuur in en kun je beter het overzicht bewaren.

2. de juiste systemen en materialen
Vervolgens zal je deze administratie op een bepaalde manier moeten bijhouden of op moeten slaan. Dit kan digitaal of hardcopy. Officieel is het zo dat je documenten moet bewaren in de vorm waarin je ze hebt ontvangen. Dit is een onderdeel van de bewaarplicht. Dus een digitale factuur dien je digitaal te bewaren en vice versa. Indien je dit niet ziet zitten kun je afspraken maken met de belastingdienst om bijvoorbeeld alles digitaal op te slaan. Om digitaal een administratie bij te houden kun je kiezen voor administratiesystemen. Bewaar je alles hardcopy? Schaf dan een aantal ordners, tabbladen aan. Daarmee kun je de administratie opsplitsen in uitgaande facturen en binnenkomende facturen. Orden deze vervolgens weer op datum of op een tijdvak. Zo kun je alles precies terugvinden en hoef je je niet langer zorgen te maken over het administratieprobleem binnen je organisatie. Verstuur je zelf ook nog per post facturen. Dan is het ook handig om bedrukte Enveloppen te hebben, waarin je de facturen gemakkelijk kunt vesturen.

3. Uitbesteden?
Indien je zelf niet langer in staat bent om je administratie op orde te houden, bijvoorbeeld omdat je bedrijf groeit qua omvang, kan het verstandig zijn iemand anders je administratie te laten doen. Dit kan een administratief medewerker zijn binnen jouw organisatie die je aanneemt en salaris betaalt maar dit kan uiteraard ook een externe organisatie zijn waarvan je een factuur ontvangt. De keuze die je hierin maakt is natuurlijk afhankelijk van persoonlijke voorkeur en de situatie waarin je onderneming verkeerd.

Het goed bijhouden van je administratie vergt dus met name discipline en een stukje orde. Zet daarom zo snel mogelijk de eerste stappen en ga direct aan de slag.  Maak waar nodig ook tussentijds notities, om zo geen zaken te vergeten. Laat notitieblokken drukken, zodat je ook dit netjes geregeld heeft. Hoe langer je het uitstelt hoe groter de stapel administratie wordt en hoe meer onoverzichtelijk alles wordt!

We hebben al een aantal warme dagen gehad en in het verschiet staan er ook weer een aantal mooie dagen aan te komen. Het is heerlijk, dat prachtige weer en iedereen krijgt er energie van. Echter, met warm weer moeten we wel extra letten op legionella besmetting. Dit geldt niet alleen voor thuis, maar ook als je buiten de deur bent tijdens een congres.

Er zijn verschillende oorzaken hoe een legionella besmetting kan ontstaan:

1. Legionella besmetting door opwarming van koud waterleidingen
Legionella besmetting in de koud waterleiding is het meest voorkomende probleem in drinkwaterinstallaties dit komt veel vaker voor als een legionella besmetting in de warm waterleiding. Koud waterleidingen welke worden opgewarmd door een warme omgeving, niet geïsoleerde leidingen of leidingen die te dicht op de koud water leiding liggen. Het is namelijk zo dat legionella bacteriën zich boven de 25 graden prettig gaan voelen en bij 37 graden tot volle bloei komen en zich met een week vermenigvuldigen. Legionella besmetting in warm water leidingen komt dan ook minder vaak voor door hoge temperaturen van het water. Water boven de 55 graden maakt de legionella bacteriën dood, het is dan ook wel van belang dat de boiler goed functioneert en deze temperatuur tot op aan het tappunt naar deze temperatuur kan brengen anders is de warm water leiding ineens een bron voor legionella besmetting.

2. Legionella besmetting door dode leiding stukken met stilstaand water
Indien water stilstaat gaan legionella bacteriën zich rustig verder ontwikkelen tot grote aantallen waardoor er een echte legionella besmetting ontstaat. Maar wat verstaan we onder dode leiding stukken? Dit kan al heel simpel ontstaan als er geen doorstroming van water is dit geldt zowel voor de koud waterleiding als voor de warm water leiding. Ook een dergelijke situatie ontstaan bij een verkeerd weggehaald tappunt, water blijft dan stilstaan en legionella vindt dat heerlijk, let daar dus goed op. Bepaalde tappunten zoals brandslang haspels, gevelkranen en C.V vul-kranen zijn tappunten die uiteraard ook stilstaand water hebben en waar ook een legionella besmetting uit kan voortkomen toch? inderdaad maar voor dit soort tappunten is er een verplichte keerklep nodig, hetende terugstroombeveiliging welke er voor zorgt dat het water van het stilstaande tappunt niet kan terugstromen naar tappunten waar dat een gevaar voor de mens kan zijn denk hierbij aan vernevelende tappunten zoals een douche. Keerkleppen moeten daarom op de daarvoor in de wet aangewezen tappunten aanwezig zijn niet alleen ter preventie van legionella besmetting maar ook voor algehele vervuiling van terugstromend water tegen te gaan.

3. Legionella besmetting door vervuilde leidingen
Drinkwaterleidingen vervuilen met de jaren door kalk en een slijmlaag in de leiding genaamd biofilm. Deze vervuiling met slijmlaag vinden de legionella bacteriën heerlijk om zich in te nestelen en is een voeding voor de legionella. Heeft u een oudere installatie waar een legionella besmetting is geconstateerd, dan kun je er vanuit gaan dat deze biofilm in de leiding aanwezig is. Het met heet water spoelen is dan niet de beste optie. Met heet water spoelen van de drinkwaterinstallatie maakt dat de legionella bacteriën dood gaan maar zorgt ervoor dat de biofilm met andere vervuiling blijft zitten. Het spoelen met waterstofperoxide is dan de beste optie. Strooming verzorgt dit soort spoelingen en zijn een echte aanrader bij legionella besmettingen.

Wat vindt u? Moet er tijdens de warme zomerdagen op congressen extra scherp gecontroleerd worden op legionella besmetting?

Een bedrijfsongeval zit in een klein hoekje. In Nederland raken ruim 600 mensen per dag gewond tijdens het werken. Omgerekend betekent dit ongeveer 230.000 werknemers per jaar. Het soort letsel varieert van kleine verwondingen tot helaas soms zelfs de dood tot gevolg. Welke maatregelen dien je te treffen na een ongeval op het werk?

Risico op letselschade
Als werknemer in de bouwsector loop je het meeste risico om gewond te raken. Bouwvakkers werken doorgaans met grote machines en zware voorwerpen. Ook verrichten ze hun arbeid soms op grote hoogtes. Dit brengt een aanzienlijk risico met zich mee. Jaarlijks lopen er in de bouw een paar honderd medewerkers letselschade op. Ook in de landbouw, visserij en horeca komen veel bedrijfsongevallen voor. Ongeveer 6 op de 100 werknemers liep in 2015 letsel op in bovengenoemde sectoren. Denk daarbij onder andere aan snijwonden, brandwonden of vallen.

Wat je moet doen na een bedrijfsongeval
Tijdens werkzaamheden in de bouw of industrie kan een klein moment van onoplettendheid al letsel veroorzaken. Zo kan het gebeuren dat je hand onder een machinepers terecht komt. Probeer jezelf zo snel mogelijk in veiligheid te brengen en medische hulp in te schakelen. Wanneer je slachtoffer bent van een bedrijfsongeval is het zeer belangrijk om foto’s te maken van je verwonding(en). Ook dien je de namen van eventuele getuigen van het ongeval te noteren. Dit komt namelijk goed van pas om bepaalde kosten vergoed te krijgen.

Verantwoordelijkheid werkgever
Wanneer je letselschade oploopt is de werkgever doorgaans verantwoordelijk. Hij of zij heeft tijdens de arbeidsuren namelijk de verantwoordelijkheid over jouw welbevinden. Een uitzondering kan worden gemaakt wanneer er bij een werknemer sprake is van roekeloos gedrag of opzet. Ook wanneer er sprake is van ‘eigen schuld’ draag je dus geen verantwoordelijkheid voor het ongeval.

Schadevergoeding
Nadat de werkgever aansprakelijk is gesteld, heb je recht op Smartengeld. Denk onder andere een bedrag voor gemaakte kosten en gemiste inkomsten. Ook reiskosten en medische behandelingen komen op de rekening van de werkgever terecht. Wanneer je invalide bent geraakt dienen ook de huishoudelijke hulp en aanpassingen aan je woning vergoed te worden. Door letselschade ben je immers niet meer in staat tot zelfredzaamheid.

Bij de inrichting van vergaderruimtes is de akoestiek een belangrijke factor om rekening mee te houden. Toch kampen in werkelijkheid nog veel Nederlandse kantoorruimtes met geluidsoverlast. Funest voor de productiviteit. Wanden en vloeren van harde materialen, zoals beton en glas, reflecteren geluid en maken van ieder achtergrondgeluid een oorverdovend galmen. Tapijt, daarentegen, is sterk geluiddempend, zodat medewerkers ongehinderd kunnen vergaderen.

Geluidsoverlast grootste ergernis op kantoor

Geluiden zijn niet per definitie negatief. Tot op zekere hoogte dragen ze bij aan een positieve werksfeer. In veel werkruimtes is het belangrijk om snel tussen collega’s te kunnen schakelen. Vaak gaat dat gepaard met een zekere rumoerigheid. Maar alles in exces, zoals luidruchtig telefoneren of overleggen, leidt af.

Hoe hardnekkig geluidsoverlast wel niet kan zijn, blijkt wel uit cijfers van IPSOS en Plantronics. In hun onderzoek No Ties stelt 61% van de respondenten middelmatig tot veel geluid op de werkvloer te ervaren. Daarmee is het de grootste ergernis op kantoor.

“In totaal gaat zo’n 86 minuten per dag verloren aan afleiding en onderbrekingen, waaronder dus ook geluidsoverlast.”

Geluidsoverlast heeft verstrekkende gevolgen

Ieders concentratie kan maar een beperkt aantal prikkels aan. Bij een teveel aan geluid raken medewerkers afgeleid, wat de werkprocessen ernstig verstoord. Dat ondergraaft natuurlijk de effectiviteit van elke vergadering of werkzaamheid op kantoor.

Geluidsoverlast is niet alleen hinderlijk, maar heeft in sommige gevallen zelfs verstrekkende gevolgen. Uit onderzoek van Cornell University blijkt dat geluidshinder kan leiden tot:

  • Een lagere productiviteit
  • Ziekte, stress en vermoeidheid
  • Lagere werktevredenheid en moreel

De onderzoekers adviseren daarom geluidsabsorberende of -dempende materialen.

Tapijt absorbeert geluid in werkomgeving

Het succes van een goede vergadersessie valt of staat met:

  • Het comfort van de vergaderstoelen en de conferentietafel;
  • De hoogte van het plafond. Een hoog plafond stimuleert creativiteit en abstract denken. Een laag plafond is juist geschikter voor het bespreken van concrete zaken. Dat blijkt uit onderzoek van de Universiteit van Minnesota.
  • De akoestiek in samenhang met de materiaalkeuze in de vergaderruimte.

Tapijt en karpet hebben beiden een positieve invloed op de akoestiek in vergaderruimtes. Dat geldt eigenlijk voor alle andere werkplekken op kantoor. Op die manier worden omgevingsgeluiden als gevolg van bijvoorbeeld voetstappen en het verschuiven van stoelen tenietgedaan.

Tapijt kan ook als wandbekleding worden ingezet ten behoeve van een extra dempende werking.

Tapijt: functioneel en esthetisch verantwoord

Tapijt verlaagt het geluidsniveau in kantooromgevingen zonder in te hoeven boeten op esthetische kenmerken. Het is een zeer multifunctionele totaaloplossing. De afwerking van deze akoestiekoplossing laat veel ruimte voor eigen creativiteit en inbreng. Tapijt is namelijk volledig personaliseerbaar. Fotorealistische patronen of dessins op tapijt, zoals bij Prints van Oranje, maken iedere kantoorinrichting tot een uniek geheel.

Zo wordt vergaderen weer effectief en inspirerend.

Een congres kan een ideale situatie bieden om jouw onderneming wat meer in het daglicht te zetten. Je krijgt de kans om jouw missie en visie over te brengen en de doelstellingen van jouw onderneming te presenteren aan het publiek. Om je hier goed op voor te bereiden is het handig te weten wat je nu precies nodig hebt om de juiste indruk achter te laten. De volgende praktische zaken mag je dan ook echt niet vergeten bij het bezoeken van een congres.

1. Reclame materialen

Wellicht wel een van de belangrijkste praktische zaken zijn de reclame materialen. Het is van belang dat al deze materialen in eenzelfde huisstijl zijn en de gedachten achter jouw onderneming duidelijk uitstralen. Professionele reclame materialen laten een professionele indruk achter en dit geeft vertrouwen. Je kan alle benodigde reclame materialen gemakkelijk online bestellen op ReclameMaterialen.com. Zo heb je alle uitingen in eenzelfde huisstijl en kwaliteit.

2. Informatie om mee te geven

Om ook na het congres een blijvende indruk achter te laten zorg je ervoor dat je iets mee kunt geven aan de bezoekers van jouw stand. Zet een aantal folderhouders klaar en vul deze met brochures en visitekaartjes. Op deze manier kunnen bezoekers ook thuis nog even kijken wat jouw onderneming nou ook alweer precies voor hun zou kunnen betekenen.

3. Opvallende actie of reclame

Er worden zoveel indrukken opgedaan tijdens een congres dat minimaal de helft hiervan op de dag zelf al wordt vergeten. Zorg dan ook voor een opvallende actie of reclame die de bezoekers zeker bij blijft. Of je nu met een gratis giveaway werkt of juist een ludieke actie op poten zet; zorg ervoor dat jouw onderneming opvalt tussen alle andere.

4. Goede voorbereiding

Een goede voorbereiding is het halve werk. Zorg dan ook dat je op tijd begint met het treffen van alle voorbereidingen. Zorg dat je reclame materialen minimaal een week voor aanvang van het congres al compleet zijn. Mochten er nog wijzigingen plaatsvinden dan heb je hier in ieder geval nog even de tijd voor. Bereid ook eventuele speech of salespitch goed voor zodat je op het uiteindelijke congres niet met een mond vol tanden staat. Weet wie je bent, wat je wilt zeggen en wat jij nu eigenlijk uit dit congres wilt halen. Zijn dit nieuwe klanten, een groter netwerk of misschien wel directe verkopen? Pas je tactieken ook aan op je doelstellingen.

Voor een congres moet alles tot in de kleinste details goed worden geregeld. Sommigen gaan zelfs nog verder dan de kleinste details, en willen dat alles tot in de puntjes is geregeld. Prachtig ontworpen naambordjes voor alle aanwezigen, een kadootje op iedere stoel en aan het eind van de dag een prachtige goodiebag voor alle gasten.

Niet vreemd dat ook bedrukte koffiebekers vandaag de dag zeer populair zijn op congressen. Het is een ideaal middel voor de organisatie, maar ook de bedrijven die erbij betrokken zijn, om hun naamsbekendheid te vergroten en een positieve boodschap uit te dragen. Want vrijwel iedereen drinkt koffie, thee of een ander drankje wat perfect in een koffiebeker gegoten kan worden.

Het is erg simpel: het gebruik van bedrukte koffiebekers maakt het mogelijk om een bepaalde boodschap of een logo aan alle aanwezigen te communiceren. Denk hierbij bijvoorbeeld aan de slogan van het congres. Een congres voor de wetenschap zou duizenden koffiebekers kunnen bedrukken met “De wetenschap van vandaag is de technologie van morgen”, en een congres over sport zou een quote van een bekende sporter zoals Michael Jordan kunnen gebruiken: “Just Play. Have Fun. Enjoy The Game.”

Wat voor congres u ook gaat organiseren, bedrukte koffiebekers kunnen een belangrijke rol spelen in het succes hiervan. Mensen vinden het fijn om korte boodschappen te lezen. U zou zelfs het dagprogramma op de koffiebeker kunnen laten printen, zodat iedereen altijd weet wat de volgende presentaties en workshops zijn en waar zij dan naartoe moeten lopen. Vrijwel alles is mogelijk. En het biedt uw gasten een veel betere ervaring tijdens het congres.

Hoe kunt u koffiebekers laten bedrukken?

Het is allereerst belangrijk dat u een idee heeft wat u precies op de bekers wilt laten bedrukken. Wordt het een favoriete quote van de hoofdpresentator van het congres, logo’s van bedrijven die het congres sponsoren of bijvoorbeeld een QR-code naar een pagina met de belangrijkste informatie over het evenement?

U kunt dit idee vervolgens door een ontwerper laten omzetten naar een design dat geschikt is om bij een drukker van koffiebekers te laten produceren. Er zitten specifieke eisen aan het design voor een koffiebeker. Dit is onder andere afhankelijk van de grootte van de koffiebeker. Daarbij houden bepaalde drukkers ook een maximum aan kleuren aan. Informeer daarom bij uw ontwerper wat de mogelijkheden zijn om een beker te laten ontwerpen en informeer ook alvast bij enkele producenten van koffiebekers wat de mogelijkheden zijn.

Het loont altijd om meerdere producenten van koffiebekers met elkaar te vergelijken. In deze branche kunnen de prijzen aanzienlijk van elkaar verschillen. Vergelijk daarom vier of vijf partijen, zodat u altijd de beste prijs vindt.

Zorg voor voldoende koffiebekers

Voor alles geldt: beter te veel dan te weinig. En dat is ook zo met koffiebekers. U wilt voor uw congres altijd voldoende koffiebekers bestellen, omdat het zonde is als u al vroegtijdig zonder bekers komt te zitten. Houd er daarom rekening mee dat u per gast ongeveer 3 tot 4 koffiebekers nodig heeft.

Nederlanders zijn gek op korting dus zoeken we met z’n allen tegenwoordig op internet naar korting codes als we online iets willen bestellen. Soms vind je een code maar ook heel vaak niet. Zo zocht ik laatst voor het bestellen van apparatuur voor een komend congres een kortingscode. En ik had geluk 10% korting!

Maar stel dat je geen kortingscode kunt vinden. Ga je dan het product ergens anders bestellen of blijf je bij je gevonden keuze?

De vraag is natuurlijk past korting bij je product en hoe ga je dat toepassen in je marketing?
Het leuke aan online werken is dan weer dat je de actie in kunt zetten en ook direct heel goed kunt meten of het werkt. Meten = weten. Voor webshops kan E-kortingscode.nl dan ook zeker interessant zijn om daar eens een kortingscode neer te zetten en te kijken hoe goed dat dat werkt. Bijstellen van je marketingactie is dan natuurlijk ook snel mogelijk en zo kun je al snel resultaten krijgen om te zeggen of korting past in je marketingmix.

Voor ieder bedrijf is het lastig om klanten te behouden, daarom is het handig om gebruik te maken van engagement tools. Welke engagement tools bestaan er allemaal en hoe kunt u deze inzetten?

1. Kortingscode
Is er een aankoop gedaan en wilt u graag dat de klant weer terugkomt? Geef bij aankoop van een product een kortingsbon voor een volgende aankoop. Op deze manier wordt de klant getriggerd om weer een keer terug te komen met een kortingsbon. Iedereen is gek op korting dus dit werkt vaak erg positief.

2. Nieuwsbrief acties
Verstuurt u nog geen nieuwsbrieven naar uw vaste klantenbestand? Begin hier dan zo snel mogelijk mee. Dit hoeft niet dagelijks, maar bijvoorbeeld wekelijks. Bied hier in leuke acties aan met kortingen die klanten krijgen bij het boeken naar aanleiding van de nieuwsbrief. De waardering wordt op deze manier zeer hoog voor de klant, waardoor de kans groter is dat zij boeken.

3. Externe korting
Bied een korting aan bij een externe website. Shopkorting is natuurlijk altijd een goed idee.

Er is niets zo vervelend als te laat komen op een congres. Er is al een presentatie aan de gang, waar iedereen aandachtig naar kijkt. Tok, ineens gaat de deur open en dan kom jij binnen. Iedereen staart je aan. En wat zien ze daar? Een kreukel in je overhemd? Klinkt dit ook een beetje als uw ergste nachtmerrie? Dan moet u vooral eens een kijkje nemen naar strijkvrije overhemden. Dan bent u niet meer te laat omdat u uw overhemd nog even moest strijken. En zitten er ook geen kreukels op uw overhemd, want dat haastige strijken dat is helemaal niets.

Leuk! Een strijkvrij overhemd

Omdat strijkvrije overhemden nog geen standaard zijn, denken nog veel mensen dat ze maar in één variant beschikbaar zijn. Maar dat is niet zo. Er zijn juist zo veel verschillenden soorten strijkvrije overhemden, dat je eigenlijk wenst dat er maar één was. Dan zou je al die keuzes niet hoeven te maken. Ze zijn er namelijk in elke denkbare kleur, in elk denkbaar patroon. En om het dan nog moeilijker te maken, zijn ze er ook nog eens in heel veel verschillende soorten maten. Zo zijn ze er in strakke pasvormen, maar ook in wijde pasvormen. Maar ook van een kleine boordmaat, tot een extreem grote boordmaat. En ook zijn ze er met extra romp- en mouwlengte. Dus wil je een keer zo een strijkvrij overhemd proberen, wees dan niet bang dat ze niet bestaan in jouw maat. Want dat doen ze wel. Niet alle merken overhemden hebben een collectie strijkvrije shirts. Voor een strijkvrij hemd kan je terecht bij bijvoorbeeld De Bijenkorf, Hudson Bay, Berden en HemdVoorHem. Kies uit merken als Seidensticker, Eton, Eterna, Michaelis en OLYMP.

Waar haal je zo een strijkvrij overhemd vandaan?

Klinkt dit allemaal als muziek bij je in de oren, dan zit u waarschijnlijk al te popelen om zo een strijkvrij overhemd te bestellen. Dat doe je natuurlijk bij HemdVoorHem.nl. Hier zijn alle mogelijke strijkvrije overhemden te vinden, die je maar zou willen kopen. En om het nog makkelijker te maken, kan je hier ook gelijk de rest van je outfit bestellen. Sokken, onderbroeken of pyjama’s het is er allemaal te bestellen. Zo hoef je dus de deur niet meer uit om kleding te kopen, wel zo lekker toch. En je kan alles terugsturen, dus ga je uit proberen welke maat je nodig hebt. Dan kan je dat lekker thuis doen, waar je in alle rust alles lekker uit kan proberen. Dat is veel beter dan je in zo een net te klein pashokje om moeten kleden, en dan vervolgens de verkeerde maat uitkiezen omdat je op gehaast werd.

Promotiemateriaal, ook wel reclame genoemd. Je kunt het vandaag de dag op vele verschillende manieren uiten. Zo is het bijvoorbeeld mogelijk om een reclamespotje te maken voor op de radio of de televisie of bepaalde producten bedrukken met het logo van het bedrijf zoals pennen of andere leuke hebbedingetjes. Dit soort promotiemateriaal is gemakkelijk te ontwerpen en af te drukken bij bedrijven zoals Maxilia.nl. Welk promotiemateriaal kun je eigenlijk laten bedrukken? We lichten er 5 voor u uit.

1. Caps/petten

Een pet is een voorwerp wat vaak gedragen wordt en altijd leuk om te krijgen. Met een bedrukte pet maakt u gemakkelijk reclame voor uw bedrijf.

2. Powerbank

Een powerbank is een voorwerp wat tegenwoordig vaak gebruikt wordt. Het is iets wat eigenlijk in ieders tas niet meer te missen is en daarom een product wat slim is om te laten bedrukken.

3. Paraplu

Een paraplu is altijd makkelijk om bij je te hebben. Loop je in de stad, valt het net met bakken uit de lucht. Handig om een paraplu te laten bedrukken met het logo van het bedrijf, lekker makkelijk reclame maken.

4. Pennen

Nog steeds worden pennen veel gebruikt als promotiemateriaal. Iedereen krijgt graag een pen. Laat je pennen bedrukken en bouw eenvoudig naamsbekendheid op.

5. Lippenbalsem

Met dit gure en koude weer hebben veel mensen last van droge lippen. Laat lippenbalsem bedrukken wat ook weer dient als makkelijk mond-op-mondreclame voor jouw bedrijf.