Het Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen (NBTC) en easyJet hebben hun samenwerking bekrachtigd. De twee partijen werken de komende drie jaar nauw samen op het gebied van toeristische promotie van Nederland in Duitsland, Spanje, Verenigd Koninkrijk en Italië. Samen investeren ze 4,5 miljoen euro om Nederland op de kaart te zetten als aantrekkelijke citytrip bestemming.
Vergroten slag- en concurrentiekracht
Andrew van der Feltz, directeur Netwerk en Business Development NBTC: “Deze samenwerking is een perfect voorbeeld van onze strategie om zo veel mogelijk relevante (inter)nationale partners en middelen te bundelen om de marketingkracht voor de bestemming Nederland te vergroten. Met easyJet richten we ons met name op het promoten van een stedentrip in Nederland om het toeristisch bezoek aan ons land te stimuleren. Het doel van onze Citybreak-campagne is om de komende drie jaar zo’n 750.000 extra bezoekers naar Nederland te trekken die hier zo’n 300 miljoen euro besteden. Gezamenlijk investeren in promotie rendeert en levert zichtbaar een belangrijke bijdrage aan de ontwikkeling van onze economie en werkgelegenheid.”
Impuls toerisme naar Nederland
Paul Simmons, directeur easyJet in het Verenigd Koninkrijk: “easyJet is een belangrijke speler voor het toerisme naar Nederland. Sinds 1996 vliegen we op Amsterdam en hebben in totaal zo’n 23 miljoen passagiers van en naar de stad vervoerd. De nauwe samenwerking met het NBTC zal eraan bijdragen om reizen naar Nederland nog gemakkelijker en betaalbaarder te maken. En daarmee werken we mee aan een impuls van het toerisme naar Nederland.”