Menu
Nieuws

Haal meer bezoekers naar je beursstand

Denk je erover om binnenkort deel te nemen aan een beurs? Zeker doen, het is namelijk een goede manier om met je doelgroep in contact te komen. Echter is het dan natuurlijk wel de bedoeling om jouw doelgroep naar je stand te krijgen. Hieronder geven we je enkele tips hoe je dit het beste kunt doen.

Stel je doelgroep op de hoogte

In eerste instantie is het belangrijk dat je voorafgaand aan de beurs al naar je doelgroep communiceert dat je op de beurs aanwezig bent. Doe dit ruim van te voren zodat klanten en potentiële relaties hier rekening mee kunnen houden. In de fase voor het event kun je het beste communiceren via:

  • Je eigen website;
  • Social media kanalen;
  • Adverteren op de website en app van het event;
  • Een uitnodiging naar je klanten via een mailing.

Promotiemiddelen voor extra exposure

Een goede communicatie tijdens het event is net zo belangrijk, zo niet nog belangrijker dan de promotie vooraf. De kans dat je concurrenten ook op deze beurs staan is namelijk ontzettend groot. Nog niet te spreken over alle andere ondernemingen die interessant kunnen zijn voor jouw doelgroep. Het is dus belangrijk om ook tijdens de beurs de aandacht te trekken, anders word je vergeten en komt er niemand bij je langs.

  • Blijf daarom communiceren via je website en social media kanalen met foto’s en live updates over het event. Dit kan ook weer via de app van de beurs.
  • Daarnaast is een goede stand een must. Hiermee val je op tussen alle ander stands. Werk met relevante foto’s en de kleuren van je huisstijl.
  • Voor extra naamsbekendheid en meer verkeer naar je stand is het goed om flyers uit te delen op de beursvloer.
  • Een andere leuke manier om bezoekers naar je stand te krijgen is door middel van vloerstickers. Kies voor stickers in de vorm van pijlen en laat die naar jouw stand wijzen.
  • En tot slot bedank je bezoekers door een leuke en relevante giveaway. Denk aan een pen met notitieblokje of een verfrissend flesje water.

Met deze tips val je extra op tussen alle andere beursdeelnemers én je maakt het voor jezelf een stuk leuker. Het is wel belangrijk om deze stappen vooraf in het draaiboek of de planning op te nemen om er echt van te kunnen profiteren. Ze zeggen niet voor niets: een goede voorbereiding is het halve werk.