Category

Branche

Category

Op 19 maart 2013 lanceert CKC Seminars in samenwerking met professor Sjaak Brinkkemper het “Productsoftware Jaarcongres”: Hét platform voor de Nederlandse software-industrie. Het doel van dit jaarcongres is het creëren van een jaarlijks platform waarin de laatste ontwikkelingen, nieuwste tools, diensten en visies centraal staan. Met dit platform zal de belangrijke industrie van productsoftware worden versterkt.

Doelgroep van het jaarcongres zijn professionals, werkzaam in of ondersteunend aan de Nederlandse software-industrie. De insteek van het jaarcongres is bedrijfsbreed: onderwerpen die aan de orde komen, variëren van personeelszaken en verkoopkanalen tot ontwikkelvraagstukken en innovatie. Op het eerste congres wordt er bijvoorbeeld ingegaan op ondernemerschap en management, internationalisatie, software as a service (SaaS), het partnerkanaal, start-ups en kwaliteit van software.

Het programma bestaat uit plenaire lezingen van Bas van der Veldt, algmeen directeur van Afas, over de betekenis van leidinggeven en innovatie, en Jos Andeweg, financieel directeur van Unit4, over het ontstaan, de ontwikkeling en het succes van zijn bedrijf, diverse interactieve sessies en een plenaire discussie over de Nederlandse software-industrie. Dagvoorzitter is Bernhard van Oranje, oprichter van Levi 9 Global Sourcing.

Herinneringen van start-ups
Professor Sjaak Brinkkemper (Department of Information and Computing Sciences, Utrecht University) is een van de initiatiefnemers van dit congres. Hij doet al jaren onderzoek naar de succes- en faalfactoren van Nederlandse software-industrie. Onder zijn auspiciën verschijnt op het congres het boek ‘Software Business Start-up Memories. Key Decisions in Success Stories’ (uitgeverij Palgrave Macmillan), waar Roderick van Cann (Stabiplan) en Slinger Jansen (Universiteit Utrecht) ook aan hebben meegewerkt. In dit boek wordt een aantal bekende Nederlandse softwarepartijen doorgelicht, waaronder Unit4, Exact, Afas, Centric, Stabiplan, GX Software en Planon.

Voor meer informatie gaat u naar www.productsoftwarecongres.nl

Als u een cursus of conferentie ‘buiten de deur’wilt organiseren, wilt u geen overbodige zorgen aan uw hoofd. Wat u wèl wilt, is ongestoord uw bijeenkomst houden. Met de zekerheid dat aan alles is gedacht. Zakelijk, maar betrokken. Dat vindt u bij Badhotel Renesse. Persoonlijkheid, intimiteit, kleinschaligheid, aandacht voor persoonlijke details, professioneel, maar met een ongedwongen sfeer. Zakelijk, maar betrokken.

De kamers
Het Badhotel beschikt over veertig comfortabele hotelkamers. Uw kamer is voorzien van ligbad, douche, föhn, toilet, kleurentelevisie, safe, telefoon, schrijftafel, kofferrek en wekservice. Enkele kamers zijn voorzien van een klein balkon of een dakterras.

De vergaderzalen
Badhotel Renesse heeft binnen haar muren verschillende goed geoutileerde vergaderruimtes. Zakelijk en practisch ingericht met alle facileiten binnen handbereik. Wie kiest voor een klassiek ingerichte, representatieve vergadergaderruimte bezoekt Villa Westerduin. Weliswaar los van de faciliteiten van het Badhotel maar daarentegen sfeervol en rustiek. Het gehele hotel is voorzien van draadloos internet.

Ontspanning
Of het nu gaat om een vergadering of training… naast al onze faciliteiten denken wij graag mee met de verdere invulling van uw programma. Ons ervaren team rijkt graag leuke suggesties aan om uw programma te vervolmaken. Onderstaande suggesties zijn uitemate geschikt voor teambuilding!

  • Zeilen met een originele Zeeuwse tjalk
  • Sport-strand-spel spektakel
  • Zeskamp op het strand
  • GPS tocht
  • Vliegeren op het strand

De Rode Draad is een op maat gemaakt en modulair communicatiemiddel met 100% deelnemersbereik dat zowel als totaalconcept kan worden ingezet als een onderdeel van uw bestaande programmering van uw beurs, congres
of seminar.

Wat is de toegevoegde waarde van de Rode Draad?
De toegevoegde waarde van de Rode Draad is dat het veel verder gaat dan alleen een mooie en actieve aankleding voor de dag zelf. Door de wijze van input van alle deelnemers komt de opdrachtgever heel goed te weten wat er speelt onder uw deelnemers en kunt u hierop inspelen in uw verdere dienstverlening, zowel op de dag zelf als in het natraject.

Wat levert de Rode Draad u concreet op?
– Verhoogt bereiken doelstellingen
– Versterkt het thema
– 100% deelnemersbereik (ook live stream deelnemers)
– Gedeelde beleving
– Interactie
– Marketing data generation
– Fun
– Kostenbesparing (decor, hosts, bewegwijzering)

Voor meer informatie en advies over De Rode Draad gaat u naar www.rodedraadvooruwevent.nl

 

Het nieuwe Park Inn by Radisson Amsterdam Airport Schiphol, dat onlangs geopend werd, wordt donderdag 11 april officieel geopend. Dit nieuwe hotel zegt helemaal klaar te zijn voor de reiziger van nu.

Park Inn by Radisson Amsterdam Airport Schiphol in Schiphol-Rijk is onderdeel van Park Inn by Radisson, een hotelgroep van meer dan 145 hotels in Europa, het Midden- Oosten en Afrika. Park Inn by Radisson Amsterdam Airport Schiphol beschikt over 150 moderne kamers, vier vergaderzalen, 150 parkeerplaatsen en is gelegen in de groene omgeving van Schiphol-Rijk Business Park. Dagelijks rijdt er een shuttle service tussen het hotel en luchthaven en treinstation Schiphol.

Food kiosk
Het hotel speelt in op de behoeften van de (jonge) zakelijke reiziger en beschikt over een Live-Inn room, een 24 uur per dag geopende Food Kiosk, een “Here For You desk”, een self check-in and -out en gratis WIFI door het hele hotel.

Jonge zakenreiziger
Marcel Romein, General Manager van het Park Inn Amsterdam Airport Schiphol geeft aan dat hij zeer tevreden is over de start van deze eerste hotelketen in Nederland: “Wij zijn trots dat het eerste Park Inn by Radisson in Nederland zo succesvol van start is gegaan. Dit geeft aan dat de jonge zakenreiziger inderdaad behoefte heeft aan een concept dat inspeelt op de specifieke wensen van deze doelgroep. Zo kun je in het hotel overal zitten met je laptop en een drankje of hapje en ben je niet toegewezen op bijvoorbeeld de hotellobby of bar. Het “Live-Inn room” concept biedt deze gelegenheid zodat de gast zich overal thuis voelt”.

Ongeveer 70% van de congresbezoekers in Nederland komt uit het buitenland. Tijdens het Rotterdam Associatie Symposium op 7 maart 2013, verzorgt Danaë Huijser, directeur van CMC -Culture & Management Consulting, de keynotesessie ‘Welke culturele verschillen spelen er tijdens mijn congres?’. Zij zal spreken over het omgaan met die cultuurverschillen. Haar conclusie: samenwerking met aliens is leuk en leerzaam.

Tijdens het Associatie Symposium Rotterdam komen ook andere actuele onderwerpen aan bod. Bijvoorbeeld: Kan een farmaceutisch bedrijf een congres zo maar sponsoren? Met welk geld doen we de eerste aanbetalingen?

Sprekers van onder andere KPMG, het NBTC en de Keuringsraad KOAG/KAG geven antwoord op verschillende vragen die spelen rondom de organisatie van een congres.

Het Associatie Symposium Rotterdam is bedoeld voor iedereen die werkzaam is in de verenigingsbranche en de wetenschappelijke sector en die nu of in de toekomst te maken krijgt met de organisatie van een congres. 

De bijeenkomst vindt plaats in het Onderwijscentrum Erasmus MC in Rotterdam en duurt van 08.30 tot 13.30 uur. Deelnemers kunnen zich gratis aanmelden via  http://www.rotterdam.info/conventions/onze-diensten/rotterdam-associatie-symposium/

Agoda.com gaat een samenwerking aan met Philippine Airlines (PAL), waardoor klanten van de nationale luchtvaartmaatschappij van de Filipijnen directe toegang krijgen tot aanbiedingen bij 100.000 hotels overal ter wereld.

Philippine Airlines is de eerste en oudste commerciële luchtvaartmaatschappij van Azië en vervoert al sinds 1941 passagiers van en naar de Filipijnen. De maatschappij verlegt de grenzen van haar online mogelijkheden, onder andere resulterend in deze samenwerking met Agoda.com.

Als onderdeel van de samenwerking krijgen klanten van Philippine Airlines toegang tot fantastische hotelaanbiedingen voor zowel binnenlandse als buitenlandse bestemmingen. Zij kunnen nu via de website van PAL eenvoudig vluchten én hotels boeken.

Dankzij deze nieuwe samenwerking komt het aantal partnerschappen dat Agoda.com sloot met nationale luchtvaartmaatschappijen op 10. Aanvullend werkt Agoda.com samen met 7 reguliere maatschappijen en 6 low-fare luchtvaartmaatschappijen.

Mennorode conferentiecentrum is genomineerd voor de titel ‘Ondernemer van het jaar’ van Network Business Event binnen de gemeente Nunspeet.

De prijsuitreiking is op maandag 4 maart 2013 tijdens het Business Event in Nunspeet. Het doel van het event is de lokale ondernemer in het zonnetje zetten. Het event start om 19:30 uur en vindt plaats in Veluvine.
In totaal zijn 9 bedrijven genomineerd, verdeeld over 3 categorieën. Mennorode is één van de genomineerden in de categorie ‘Industrie en Dienstverlening’. Bij de beoordeling is onder andere gekeken naar de betekenis van het bedrijf in de gemeente, het gevoerde sociale beleid, het milieubewustzijn, de werkgelegenheidsontwikkeling en innovatie.

Groene onderneming
Mennorode neemt allerlei maatregelen om het beleid van maatschappelijk verantwoord ondernemen in de praktijk te brengen. Van energie van zonnepanelen tot het samenwerken met mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt. Aandacht voor mens en natuur staat bij het hotelbedrijf hoog in het vaandel.
,,Als conferentiecentrum hebben wij diverse certificeringen op het gebied van duurzaamheid mogen ontvangen. Reden te meer om ons – mede door de veranderende markt – te blijven ontwikkelen en innoveren. Wij voelen ons zeer vereerd met de nominatie en hopen van betekenis te mogen zijn en blijven binnen de gemeente Nunspeet, maar natuurlijk ook daarbuiten!” aldus en met gepaste trots de reactie van Gert Eigenbrood, directeur van Mennorode.

Prijsuitreiking en netwerken
De presentatie van het Business Event is in handen van Humberto Tan. Er zal een speciale award worden uitgereikt aan een van de negen genomineerden, met het thema ‘Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen’. Verder is er volop gelegenheid om te netwerken voor de aanwezige ondernemers.
Voor meer details, kijk op www.mennorode.nl.

Alle facetten van de moderne praktijkvoering komen aan bod. Je wordt in één dag volledig geïnformeerd, zodat je thuis alles naast elkaar kunt leggen en alleen nog de puzzelstukjes op de juiste plaats hoeft te leggen.De beurs biedt ook plekjes om in alle rust exposanten één-op-één te spreken. U kunt de vakbeurs bezoeken op 2 maart 2013 van 9.00 tot 18.00 uur.

Voor jezelf beginnen?
Een eigen praktijk starten kost veel tijd, zeker als je nog alles moet gaan uitzoeken en uitvinden. Wil je voor jezelf beginnen, maar weet je niet hoe? Waar moet je beginnen en wat komt er allemaal bij kijken? Of heb je al jaren een praktijk en wil je die vergroten, moderniseren of juist verkopen? Dé Vakbeurs Mondhygiëne geeft antwoord op deze vragen.

Speeddaten
Gedurende de dag wordt er een banenmarkt in de vorm van enkele speeddatesessies georganiseerd. Speeddaten is een snelle en efficiënte manier om een eerste indruk te krijgen van elkaar. Als het klikt kan het leiden tot een vervolgafspraak.

Afsluiting in het gemoedelijke ‘s-Hertogenbosch
Na een inspannend maar zeker zinvol bezoek, kan de dag afgesloten worden met een bezoek aan de prachtige stad ’s-Hertogenbosch. De gezelligheid en het eigen intieme karakter zijn de trots van ‘s-Hertogenbosch. Gemoedelijkheid, ambitie, warmte en ’s-Hertogenbosch mag je ook in één adem uitspreken. De binnenstad is rijkelijk voorzien van gezellige en sfeervolle winkels, cafés en restaurants. Kortom een mooie dag om het nuttige met het aangename te verenigen.

Meer informatie
Kijk voor meer informatie op de website van de Vakbeurs Mondhygiëne. Tot ziens op 2 maart 2013 in 1931 Congrescentrum te ‘s-Hertogenbosch!

Op 19 maart a.s. gaat de vijfde editie van Europa’s grootste intranet-event van start. Dé ontmoetingsplaats voor (senior) management, communicatieprofessionals, ict-ers en intranet- en informatiemanagers.

Laat u over de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van intranet bijpraten door experts uit binnen- en buitenland. Keynotes zijn er van Mark Morrell, Euan Semple, Luis Suarez en Steven van Belleghem.

Programma
Net als bij de voorgaande edities is er een gevarieerd en innovatief programma samengesteld, met veel aandacht voor Enterprise Social Media, mobiel intranet en Communities. Ook zijn er diverse inspiratiesessies en showcases van Nederlandse en internationale bedrijven en hun intranetten, zoals Rabobank, Gemeente Zoetermeer, Ahold, Coca-Cola en Saxion Hogescholen.

Teamkorting
Entopic biedt geïnteresseerden die met meerdere personen naar Congres Intranet willen komen – en zich daarvoor gelijktijdig aanmelden – een speciale teamkorting aan. Deze korting is gebaseerd op het reguliere tarief, geldig vanaf 3 personen en kan oplopen tot 30%.

Pre-conference workshops
Op maandag 18 maart, één dag voor het congres, worden enkele pre-conference workshops gegeven. Deelnemers kunnen daar persoonlijk kennismaken met de internationale sprekers die een dag later aanwezig zullen zijn op Congres Intranet 2013.

Kijk voor het programma en het bestellen van kaarten op www.congresintranet.nl.

Afgelopen week zetten algemeen directeur Marcel Schonenberg van Beurs van Berlage en algemeen directeur Jeroen Enzerink van Maison van den Boer de handtekening onder het contract voor verlenging van de huidige samenwerking voor een periode van 3 jaar. Vanaf 2009 werken beide partijen zeer nauw samen en sindsdien hebben zij op deze manier vele succesvolle congressen en evenementen op hun naam kunnen zetten.

Visie

Bij het aangaan van deze samenwerking, naast het eigen cateringaanbod van Beurs van Berlage, was het voornemen om de klant een one-stop-shop mogelijkheid aan te bieden. Door direct samen te werken wordt het organiseren van congressen en evenementen eenvoudiger. Niet alleen is het regiokantoor van de cateraar in de Beurs van Berlage gevestigd, tevens is er een accountmanager van Maison van de Boer toegevoegd aan de salesafdeling van de Beurs van Berlage. “Door middel van het intensieve contact dat hierdoor ontstaat, kunnen wij samen een compleet en goed op de wensen van de klant afgestemd product aanbieden” aldus commercieel manager Michiel Lindenbergh.

Partnership

De Beurs van Berlage is een Rijksmonument en groot en uitdagend zowel in omvang als oppervlak. Door de diversiteit en hoeveelheid aan zalen en de uitgebreide mogelijkheden, biedt het werken met vaste partners grote voordelen. Algemeen directeur Marcel Schonenberg ligt toe: “omdat de vaste partners, waaronder Maison van den Boer, ervaring hebben met vele evenementen met een verschillend karakter, weten zij precies wat er in ‘De Beurs’ mogelijk is. Zij zijn experts op eigen gebied en daarnaast kenners van het gebouw. Samen met een dergelijke vaste partner kan de Beurs van Berlage een constante hoge kwaliteit van dienstverlening bieden.”

Gezamenlijk bundelen we de kennis en expertise van het gebouw met zijn unieke karakter en de kennis van Maison van den Boer als marktleider op het gebied van partycatering in Nederland. De exclusiviteit garandeert de beste kwaliteit voor de opdrachtgever. Ook zullen wij onze kennis van de markt en onze kracht op marketinggebied bundelen om nog beter in te kunnen spelen op de wensen van de klant” aldus Jeroen Enzerink.