Menu
Nieuws

Tips voor succesvolle promotie op congressen

Congressen kenmerken zich door lezingen en presentaties. Maar als u goed oplet komt er ook veel reclame of promotie voorbij. Als organisator heeft u uiteraard ook doelen en wilt u ook op één of andere manier promotie maken, voor uw bedrijf of wellicht voor een latere editie van het congres.
Hieronder drie tips voor promotie bij een congres.

Tip 1: Wees niet het middelpunt
Te veel promotie, of opdringerige promotie kan juist het tegenovergestelde effect hebben dan wat u wilt bereiken met uw promotie. Daarom moet u kijken naar mogelijkheden waar u een plekje krijgt aan de zijlijn maar wel vaak genoeg in beeld bent. Een voorbeeld hiervan is om bij de ingang uw naam te vermelden naast de naam van het congres. Een spandoek, grote afbeelding of zelfs een roll-up kan heel goed werken. Een roll-up is een promotiemiddel dat erg goed staat naast de ingang en leuk oogt. Hiernaast ook een roll-up ergens in de zaal in de buurt van het scherm of het podium heeft u een goede plaats, zonder af te leiden van de sprekers. Een poster hier en daar zorgt ervoor dat uw naam en logo herhaalt worden zonder dat het irritant wordt.

Tip2: Werk efficiënt en blijf uniek
Blijf uniek, dat is lastig aangezien er zoveel congressen zijn en ook de organisatie komt vaak overeen met de organisatie van andere congressen. Heeft u als doel om nog een keer een bepaald congres te organiseren. Zorg dan dat u een goede indruk achterlaat zodat u zeker bent van bezoekers de volgende editie. Een leuke manier om dit te doen is door net even anders te zijn dan andere congressen. Gebruik bijvoorbeeld eigen gemaakte bierviltjes of maak labels voor op bierflesjes bij de catering. Ook moet u proberen efficiënt te blijven in de voorbereiding, laat niet teveel tijd verloren gaan in zaken die sneller kunnen. Om maar terug te komen op het voorbeeld van de posters. Posters drukken bij onlineprinters.nl is bijvoorbeeld eenvoudig en snel en hierdoor houdt u tijd over voor andere zaken. Ook voor andere promotiemiddelen zijn er online veel mogelijke leveranciers te vinden.

Tip3: Geef iets mee
Als het budget toereikend is, geef de bezoekers een leuk presentje mee naar huis. Hiermee blijft uw naam en logo wijdverspreid! Een pen, een speciaal figuurtje, een briefopener of zelfs uw visitekaartjes(die wellicht in een grote stapel bij de uitgang liggen) kunnen een bezoeker binden aan uw congressen.
Hopelijk heeft u nu wat inspiratie voor uw promotie! Succes!