Menu
Branche / Nieuws

Meer inkomsten genereren als webwinkel

Dat webwinkels kunnen uitgroeien tot miljoenenbedrijven, dan is al door meerdere webwinkels bewezen. Denk bijvoorbeeld eens aan Bol.com, die in 2016 meer dan 1 miljard euro omzet wist binnen te vissen. Het kán dus wel, maar het gaat helaas niet vanzelf. Een grote kans die veel ondernemers met een webshop nog laten liggen is wel affiliate marketing, waarmee veel extra bezoekers naar de webwinkel kunnen worden getrokken. Daarnaast worden de sociale netwerken ook nog te veel vergeten en zijn webwinkels vaak te afstandelijk.

De kracht van affiliate marketing
Affiliate marketing kan je veel opleveren als je voldoende aandacht besteed aan het maken van bewuste keuzes. Er zijn tegenwoordig eindeloos veel mogelijkheden als het gaat om affiliate marketing, maar toch laten veel webwinkeleigenaren deze opties nog links liggen. Heb jij bijvoorbeeld al eens nagedacht om je aan te sluiten bij het meest uitgebreide en meest succesvolle affiliate marketingnetwerk dat ons land rijk is? Het is absoluut aan te raden. In de praktijk levert het je altijd meer op dan dat het je kost en dat is uiteindelijk het doel.

Social media aanspreken
Social media sites gaan jaarlijks een steeds belangrijkere rol spelen voor bedrijven. Webwinkels die zich dagelijks vertonen op de sociale netwerken halen hier veel voordeel uit. Je kunt hierbij denken aan actieve bedrijfsaccounts op bijvoorbeeld Twitter, Facebook en Instagram, maar natuurlijk ook aan sterke campagnes op de sociale netwerken. Uit onderzoek is gebleken dat de doelgroep van werkelijk iedere branche in Nederland aangesproken kan worden via social media. Maak hier dus slim gebruik van en zorg dat je erbij bent.

Zorg voor betrokkenheid
Te weinig webwinkels besteden aandacht aan het betrekken van de prospects en klanten bij de webwinkel. Er zijn tegenwoordig zo veel webwinkels online dat consumenten waarde gaan hechten aan de service, de uitstraling en de waardering die zij krijgen van de webwinkel. Het is zo dat webwinkels die zichzelf meer laten zien succesvoller zijn. Zo kan er bijvoorbeeld eens per maand een medewerker van de webwinkel worden voorgesteld in een blog op de website of kan de webwinkel eens een kijkje achter de schermen geven middels een bedrijfsfilmpje. Een persoonlijkere benadering zorgt voor meer online succes.